خبرگزاری کار ایران

همکاری بیش از ۲۶ دستگاه دولتی و خصوصی در امر راهبری مهارت آموزی سربازان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۱۷

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان از رونمایی از سامانه اعطاء حداقل یکصدمیلیون تومان وام قرض الحسنه برای حدود ۶۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "محمدجواد زاده کمند"  در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون  راه اندازی سامانه اعطاء تسهیلات اشتغال به کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت ،با اشاره به یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه بیش از 60 هزار شهید سرباز اظهارکرد: جوانان عزیز ما با انجام خدمت سربازی ،دستاوردهای بسیاری در عرصه های مختلف به ویژه دفاعی ،امنیتی وتامین  نظم و انظباط اجتماعی را برای کشور به ارمغان می آورند.

وی در خصوص اهداف اصلی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه بیان کرد: قرار گاه مهارت آموزی سربازان با دو هدف توانمندسازی کارکنان وظیفه در عرصه های مختلف به تناسب نیاز نیروهای مسلح  و نیاز کشور به اشتغال زایی جوانان درکشور وتسهیل گری در اشتغال زایی جوانان راه اندازی شد.

سردار زاده کمند با بیان اینکه بیش از 26 دستگاه دولتی و خصوصی  در امر راهبری مهارت آموزی سربازان همکاری دارند ،گفت: از اواخر سال 96 به بعد بیش از یک میلیون نفرو صد هزار نفر از سربازان عزیز کشورمان تحت پوشش قرارگاه مهارت آموزی قرار گرفتند و در حدود 150 هزار نفر از این عزیزان موفق به کسب گواهینامه از سازمان فنی و حرفه ای کشور شده اند.

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا، این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اهمیت اشتغال زایی جوانان بیان داشت :با توجه به اهمیت مقوله اشتغال جوانان سند مهارت آموزی در سال گذشته تصویب و موضوع اشتغال سربازان ماهر دارای کارت پایان خدمت قوی تر پیگیری شد ودر سال 1400 حدود سه هزار نفر از سربازان منقضی خدمت که در دوران خدمت سربازی مهارت کسب کرده اند و موفق به دریافت گواهینامه شده اند، از تسهیلات بانکی به مبلغ یکصد میلیون تومان بهره مند شده اند که برای شروع گام مثبتی بود

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان اظهارداشت: بخشی از بودجه 62 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده برای موضوع اشتغال کشور در اختیار کارکنان وظیفه منقضی خدمت قرار گرفته که این بودجه برای سربازان واجد شرایط در کلیه استان های کشور در نظرگرفته شده است.

سردارزاده کمند گفت : حدود 60 هزار نفر ازکارکنان منقضی خدمت می توانند در صورت واجد شرایط بودن  از یکصد میلیون  وام قرض الحسنه با بازپرداخت حدود 5 تا 7 ساله بهره مند شوند .

وی در خصوص فرآیند اعطاء تسهیلات مالی به کارکنان وظیفه منقضی خدمت  افزود: کارکنان وظیفه منقضی خدمت از سال 97 به بعد که دارای گواهینامه مهارت آموزی هستند می توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) مراجعه و پس از انجام راستی آزمایی از سوی کاربران دفاتر، پیامکی مبنی بر ثبت درخواست برای متقاضی ارسال می گردد.

سردارزاده کمند گفت:پس از بررسی درخواست مشمول توسط دبیر کارگروه استان (معاون وظیفه عمومی استان) اطلاعات به صورت الکترونیکی  به بانک مربوطه ارجاع داده می شود و در نهایت پیامک مبلغ وام و شعبه بانک برای متقاضی ارسال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز