خبرگزاری کار ایران

آقامیری پیشنهاد داد:

از ضرورت تشکیل سازمان اربعین در دولت تا ایجاد قراردگاه دائمی اربعین در شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۹۳

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایام اربعین امسال حدود 3 و نیم میلیون زائر به عراق اعزام شدند، بر ضرورت تشکیل سازمان ویژه اربعین توسط دولت تأکید کرد و افزود: در طول سال حدود 40 هزار نفر زائر به حج بیت الله الحرام اعزام می شوند که برای آن سازمانی به نام حج و زیارت با کلی نیرو و تشکیلات وجود دارد که برای آن ایام خاص مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری که در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران سخن می گفت، در ادامه تصریح کرد: در ایام اربعین امسال قریب به 3 و نیم میلیون نفر زائر به عراق اعزام کردیم که اگر امکانات بیشتر بود این رقم به 5 میلیون نفر هم ممکن بود برسد. شاهد هستیم که در کشور قطر، مسابقات جام جهانی 1 و نیم میلیون نفر ممکن است ظرف یک ماه در این کشور رفت و آمد کنند که از 5 سال قبل برنامه ریزی و سرمایه گذاری چند ده میلیاردی صورت می گیرد.

او با اشاره به ضرورت توجه دولت به مسئله اربعین خاطر نشان کرد: در شهر مهران که این همه زائر رفت و آمد می کنند, با حداقل امکانات مواجه می شوند و ضرورت دارد دولت وارد میدان شود و بودجه مورد نیاز را در این شهر و حتی در کشور عراق تأمین نماید و سرمایه گذاری مناسب برای این حماسه بزرگ -که به تعبیر رهبر معظم انقلاب "حماسه معجزه گونه" است- در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران انجام دهد.

گفتنی است رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن قدردانی از پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری تهران در خدمات رسانی به زائران اربعین، خواستار ایجاد یک قرارگاه دائمی اربعین در شهرداری تهران شد و افزود: حماسه بزرگ اربعین برای ما باید یک رویداد بسیار مهم تلقی شود و با تشکیل قرارگاه دائمی اربعین از همین امروز برای سال آینده باید برنامه ریزی شود و این طور نباشد که این مساله تا عاشورای سال بعد تعطیل گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز