خبرگزاری کار ایران

همه مدارس مشهد تا ۵ مهر تعطیل هستند/ اختصاص اماکن به اسکان زائران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۴۳۱

فرماندار مشهد گفت: مدارس و دانشگاه‌های مشهد در هفته نخست مهر تعطیل هستند و این اماکن به اسکان زائران دهه پایانی صفر اختصاص یافته‌اند.

به گزارش ایلنا، «محسن داوری» در حاشیه افتتاح قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغ شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی همه مدارس شهر مشهد تا پنج مهر تعطیل هستند و مدارس در اختیار اسکان زائران خواهد بود. 

وی گفت: در نشستی که هفته قبل معاون اول رییس جمهور در مشهد داشتند، مقرر شد ایشان به وزیر علوم ابلاغ کنند که دانشگاه‌ها در مشهد از دوم مهرماه به مدت یک هفته تعطیل است و این اماکن به اسکان زائران اختصاص می‌یابد. 

فرماندار مشهد با اشاره به فعالیت قرارگاه خدمات سفر در مشهد خاطر نشان کرد: در این روزهایی که امام رضا (ع) میهمان زیادی دارد، میهمان نوازی شایسته را به همگان نشان خواهیم داد و در این راستا قرارگاهی در قالب چهار کمیته و ۱۲ کارگروه تشکیل داده ایم. 

داوری افزود: کمیته اسکان و رفاه زائر زیر نظر معاونت سیاسی و کمیته تامین و تنظیم و نظارت بربازار زیر نظر معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری فعالیت دارد. 

وی گفت: حمل و نقل بین شهری و درون شهری و ارائه خدمات به زائران و هیات‌ها در موکب‌ها در قالب کمیته زیرساخت و حمل و نقل و زیر نظر معاونت عمرانی خواهد بود و از آنجایی که مهمترین مقوله در این ایام امنیت و نظم زائر و عزادارای است کمیته امنیتی نیز زیر نظر معاونت امنیتی و انتظامی فرمانداری فعالیت خواهد کرد. 

فرماندار مشهد ادامه داد: هیاتهای مذهبی توسط شورای هیات مذهبی به عنوان نهادی مردمی مدیریت می‌شوند و از طرف دیگر همه هیات‌ها از سوی بخش‌های حاکمیت مورد حمایت است.

داوری به برنامه ریزی برای بازگشت همه زائران از جمله زائران پیاده از مشهد اشاره کرد و گفت: زائران هیاتی و گروهی در مکانهای عمومی مشهد مانند مدارس، مساجد و حسینیه‌ها اسکان می‌یابند و از هم اکنون این اماکن برای آن‌ها رزرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز