خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

«توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار» از دغدغه‌های کمیته اجتماعی شوراست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۹۱۴

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از دغدغه‌های کمیته اجتماعی شورا توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار است.

به گزارش ایلنا، زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از هفدمین نمایشگاه رویداد زنان و تولید ملی اظهار داشت: کمک به توانمندسازی اقشار مختلف به ویژه زنان سرپرست خانواده یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های موجود در شهرداری تهران و در هماهنگی با سایر دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی استفاده بهینه داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توانمندسازی پایدار مهم‌ترین مسئله در حوزه زنان سرپرست خانواده است، افزود: ما به دنبال به‌کارگیری این جمعیت در مشاغل خدماتی و واسطه‌ای نیستیم و انتظارمان این است که زنان سرپرست خانوار، به لحاظ شغلی توانمند شوند و به سطحی از حرفه‌آموزی شغلی و بازاریابی برسند که بتوانند شغل مناسب با بازار مطلوب داشته باشند. در این رویکرد، زنان نیروی کار ساده نیستند، بلکه تولیدکننده و خود کارآفرین خواهند شد.

شمس‌احسان با تاکید بر اینکه در خصوص مشاغل خانگی نیز هم همین دغدغه وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حمایت از مشاغل خانگی، لازم است جهت عرضه خدمات با کیفیت و استاندارد، آموزش‌های حرفه‌ای و گام‎به‎گام پیش‌بینی شود. همچنین لازم است بازار مناسب و پایدار برای ارائه‌ی محصولات مشاغل خانگی همواره در دسترس باشد.

وی اضافه کرد: در مبحث مشاغل خانگی، موضوع «نشان‌سازی» محصولات و اندیشیدن به بازارهای مجازی ضرورتی انکارناپذیر است و باید تسهیلات و اقدامات حمایتی متناظر با این موارد نیز طراحی و اجرا شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حمایت از برندهای فعال در حوزه زنان و خانواده گفت: در شورای اسلامی شهر تهران تلاش می‌کنیم که شرایط حضور و فعالیت را برای برندهای تولید ملی را تسهیل کنیم؛ البته انتظار داریم که مسئولیت‌پذیری اجتماعی این نشان‌های تجاری معروف بیش‌از پیش به سمت زنجیره‌ی توانمندسازی سایر گروه‌ها نزدیک شود و آن‌ها را در مسیر موفقیت همراهی کند. تجربه انباشته این نشان‌ها می‌تواند جان تازه‌ای به اقدامات توانمندسازی مدیریت شهری به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانواده، ببخشد.

زهرا شمس احسان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در یک هم‌افزایی هدفمند و اثربخش، مراکز توانمندسازی شغلی، مشاغل خانگی و شرکت‌ها و مؤسسات فعال در این حوزه، اقدامات خود را همسو کنند و با پرهیز از کار جزیره‌ای و پراکنده، یک چرخه کاری مطلوب ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز