خبرگزاری کار ایران

۱۱۰ کانون فرهنگی تربیتی موکب‌های اربعین برپا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۳۴۰

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: سیاست ما در اداره کل و یکی از مسائل محوری در بحث تشکل‌های دانش‌آموزی این است که از موازی کاری پرهیز شود و هم افزایی بین تشکل‌ها صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، عباس مهاجر در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: جلسات مرتبط با بحث تشکل‌های دانش‌آموزی باید منظم پیگیری شوند با هماهنگی همکارانم، تلاش داریم برای برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی، تقویم اجرایی داشته باشیم. 

وی افزود: شوراهای دانش‌آموزی، بحث ایثار و شهادت و موضوع عفاف و حجاب از جمله مواردی است که باید برای اجرای برنامه‌های آنان، تقویم اجرایی منظمی داشته باشیم. 

مهاجر بیان کرد: تعیین یک تقویم اجرایی برای فعالیت‌ها و موکب‌های اربعین در کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز جز دستورکار جلسه امروز ما خواهد بود. 

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: سیاست ما در اداره کل و یکی از مسائل محوری در بحث تشکل‌های دانش‌آموزی این است که از موازی کاری پرهیز شود و هم افزایی بین تشکل‌ها صورت بگیرد. 

وی اضافه کرد: ضروری است اشتراکات اداره کل فرهنگی هنری با تشکل‌های دانش‌آموزی شناسایی و باهم پیوند زده شوند تا همپوشانی بین برنامه‌ها صورت بگیرد. 

مهاجر با اشاره به موضوع اربعین حسینی افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی از حالت مدرسه‌ای و کلاس درس خارج می‌شوند و به عنوان تریبون‌های مسائل آموزش و پرورش فعالیت خواهند کرد. در این راستا ۱۱۰ کانون انتخاب شدند تا امسال ظرفیت‌های خود را برای برگزاری چند رویداد به کار گیرند. 

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: این تعداد کانون، موکب‌های اربعین با نگاه دانش‌آموزی خواهند داشت تا جریان‌سازی تربیتی شکل بگیرد. تشکل‌های دانش‌آموزی نیز می‌توانند در این راستا فعالیت کنند. 

معرفی الگوهای تمدن ساز ایرانی اسلامی

حسین عبادتی قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی نیز در این جلسه با تاکید بر تامین زیرساخت و هویت فرهنگی در استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: پروژه ۳۱۳ و معرفی الگوهای تمدن ساز ایرانی اسلامی در ۳۱۳ شهر کشور از سوی سازمان دانش‌آموزی برگزار خواهد شد. 

عبادتی اضافه کرد: دانش‌آموزان در مدرسه در مهرماه و آبان ماه تمام فعالیت مدرسه‌ای خود را بر روی الگوهای تمدن ساز بومی متمرکز می‌کنند. 

وی افزود: در آذرماه نیز ۳۱۳ نمایشگاه شهری خواهیم داشت که دستاوردهای دانش‌آموزان با روایت دانش‌آموزان برای مردم شهر به نمایش گذاشته می‌شود. 

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: کنگره ملی این پروژه نیز در اسفندماه در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که نمایندگان دانش‌آموز و مربیان در این کنگره حضور دارند و آثار برگزیده ۳۱۳ نفر در این کنگره عرضه خواهد شد. 

وی همچنین درباره برنامه‌های سازمان پیرامون اربعین حسینی گفت: پویشی با عنوان «موکب فرزندان حاج قاسم» راه اندازی کردیم که به زائران خدمت‌رسانی داشته باشند. 

تاکید بر اجرای برنامه‌های مهارتی

صبوری، معاون پشتیبانی و توسعه منابع اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان نیز در ادامه جلسه گفت: ضروری است برنامه‌های مشترک مهارتی تعریف شود اتحادیه آمادگی این را دارد که در این بخش نیز همکاری‌های خود را داشته باشد. 

برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز

مستاجران نماینده سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز بیان کرد: برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز و اردوهای راهیان نور به عنوان پروژه بزرگی خواهند بود که به صورت مشترک و با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود. 

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام محمدخانی معاون اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، نمایندگان تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی از جمله حسین عبادتی قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، صبوری معاون پشتیبانی و توسعه منابع اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نمایندگان سازمان جوانان هلال احمر، سازمان بسیج دانش‌آموزی و نماینده اداره کل قرآن، عترت و نماز حضور داشتند و به بیان نظرات خود پیرامون برنامه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز