خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش وزیر کشور به نگرانی سازمان‌های مردم نهاد از بررسی طرح «صیانت از تشکل‌ها» در مجلس/ هدف ساماندهی، جلوگیری از پراکندگی سمن‌ها و تسریع در صدور مجوز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۶۲۳

وزیر کشور به نگرانی سازمان‌های مردم نهاد درباره طرح جدید مجلس تحت عنوان «صیانت از تشکل‌ها» واکنش نشان داد.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در طرح جدید مجلس درخصوص سازمان‌های مردم نهاد موضوعاتی مطرح شده که نگرانی‌هایی را برای این سازمان‌ها ایجاد کرده است، نظر شما در این باره چیست، گفت: طرحی که در حال حاضر در مجلس درخصوص سازمان‌های مردم نهاد در حال بررسی است در واقع یک سامانی را ایجاد می کنند که سازمان‌های مردم نهاد علاوه بر اینکه به سرعت بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند از پراکندگی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم نیز جلوگیری شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. 

وحیدی همچنین در واکنش به این که براساس طرح جدید ارائه مجوز به سازمان‌های مردم نهاد صرفا از سوی وزارت کشور باید انجام شود، گفت:  اگر این طرح به تصویب برسد اینگونه خواهد شد و ساماندهی بهتری در کارها صورت می‌گیرد.

وزیر کشور درباره تامین آب برای زائران اربعین گفت: در داخل کشور علاوه بر لوله کشی‌هایی که به نقاط مرزی و پایانه‌ها انجام شده، مخازن آب نیز در آنجا تعبیه شده است.

وی ادامه داد: این مخازن با حجم زیادی در نظر گرفته شده است تا بتواند پاسخگویی لازم را داشته باشد. این اقدامات توسط وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

وزیر کشور همچنین تصریح کرد: حجم زیادی برای آب‌رسانی به صورت آب معدنی پیش بینی شده است که دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و گروه‌های مردمی متکلف این موضوع شده‌اند و این کمک‌ها هم به مرز ارسال می‌شود تا از نظر نیازمندی آب شرب مشکلی نداشته باشیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: در داخل عراق نیز مقرر شده است به گروه‌ها و مواکبی که در عراق حضور دارند از این حیث کمک شود تا مشکل تامین آب نداشته باشند. 

وی همچنین درباره کارت واکسن برای زائران اربعین گفت: سامانه سماح به سامانه مدیریت هوشمند متصل می‌شود و از این طریق مشخص می‌شود چه کسی واکسن زده و چه کسی نزده است.

انتهای پیام/
نجمه رحمتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز