خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره صدور گذرنامه در شهرستان‌های فاقد دفاتر گذرنامه/ارائه تسهیلات به مشمولان غیرغایب

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۲۲۶

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره صدور گذرنامه در شهرستان های فاقد دفاتر گذرنامه ارائه کرد.

سردار علی ذوالقدری رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که ارائه خدمات گذرنامه در شهرستان‌هایی که دفاتر پلیس گذرنامه ندارند چگونه است، گفت: ما در استان‌ها، مراکز استان‌ها را برای این منظور در نظر گرفته‌ایم. همچنین در برخی از شهرستان‌ها نیز شعبه دفاتر گذرنامه داریم، اما ممکن است در برخی از شهرستان‌های کوچک دفاتر گذرنامه نداشته باشیم برای این موضوع هم تمهیداتی اندشیده شده است.

وی ادامه داد: در شهرستانهایی که فاقد دفاتر گذرنامه هستند، مردم می‌توانند به پلیس امنیت شهرستان که ماموران گذرنامه نیز در آنجا مستقر هستند، مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهند. ماموران ما در این شهرستان ها این مدارک را به دفاتر گذرنامه ارسال کرده و مهر و تایید می‌شود و دوباره به دست متقاضیان بر می‌گردد.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با بیان اینکه در بحث خروج از کشور یکی از موضوعات بسیار مهم بحث مشمولان غیرغایب و مشمولانی است که مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: امسال برای مشمولانی که در دانشگاه یا حوزه مشغول به تحصیل هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

سردار ذوالقدری ادامه داد: این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ کد مربوطه را دریافت کنند. پلیس + ۱۰ اطلاعات آن را به نظام وظیفه منتقل می‌کنند. هیچ هزینه و وثیقه‌ای از این افراد برای خروج از کشور دریافت نخواهد شد. اطلاعات نظام وظیفه هم از طریق سیستم به دفاتر گذرنامه ارسال می‌شود و اجازه خروج به این افراد داده می‌شود.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره به اینکه اتباع مقیم ایران از طریق دفاتر کفالت ثبت نام کرده تا برای آن‌ها دفترچه اقامت ویژه سفر اربعین صادر شود، خاطرنشان کرد: در ادارات گذرنامه سراسر کشور از صبح تا ساعت ۶ عصر به صورت مداوم کار همکاران من مشغول فعالیت هستند. از ساعت ۶ عصر اگر مراجعه کننده‌ای در دفتر باقی مانده باشد خدمت به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز