خبرگزاری کار ایران

1045 قلم دارو اصلاح ارزی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۰۱۸

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه 90 درصد بازار ریالی دارو در اختیار 450 قلم دارو است، از اصلاح ارزی 1045 قلم دارو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در طرح دارویار هزار و 45 دارواصلاح ارزی شد گفت: حدود 450 قلم وجود دارند که 90 درصد بازار ریالی داروی کشور در اختیار آنها است که عمده آنها داروی بیماران خاص است به همین دلیل باید تمرکز خود را بر روی تولید این داروها و موضوع بیمه‌ آنها بگذاریم.

وی افزود: خوشبختانه با اقدام مجلس رقم قابل توجهی برای بیمه بیماران به ویژه بیماران خاص اختصاص داده شده است.

دارایی بیان کرد: برخی از داروها وجود دارند که تولید و واردات آنها به دلیل مصرف کم، برای تولید کننده و وارد کننده توجیه اقتصادی ندارد و شرکت‌ها رغبتی برای تولید یا واردات آنها ندارند به همین دلیل مشکلاتی برای تأمین آنها وجود ندارد، امیدواریم بتوانیم اقداماتی را در زمینه تأمین آنها انجام داده و مشوق‌هایی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیریم تا سراغ تولید آنها را رفته و کمبودها جبران نشود.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: کمبودهای مقطعی همیشه و در همه کشورهای جهان حتی کشورهای اروپایی وجود دارد و این دلایل مختلفی مانند جمع‌آوری در سطح عرضه و یا کمبود مواد اولیه دارد. پاندمی کرونا به دلیل مصرف زیاد دارو وافزایش قیمت آن، موجب کمبود برخی از داروها شد.

وی تأکید کرد: باید کبمودهای دارویی را مدیریت کرد در طرح دارویار هم به دنبال این موضوع است که کمبودهای دارویی را مدیریت کند.

دارایی با بیان اینکه ارز ترجیحی مانند ویروس کرونا بود، گفت: دارو گروگان این ارز قرار گرفت و گاه تأمین دارو معطل تأمین می‌شد، برخی از قیمت‌گذاری‌ها هم در این زمینه مشکل‌زا شده و موجب شد تا کنترل خوبی بر روی زنجیره تأمین دارو انجام نشود. باید این موضوع مدیریت شده و دارو در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز