خبرگزاری کار ایران

وضعیت برخی از رشته‌های پزشکی در مرز هشدار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۶۳۱

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به افتخارات جامعه پزشکی ایران، وضعیت برخی از رشته‌های تخصصی را در مرز هشدار دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم روز پزشک، با اشاره به دعای پانزدهم صحیفه سجادیه اظهار کرد: این دعا یک نگاه جدیدی به بیماری است و می‌فرماید، خداوندا در کدام زمان شکر تو را گویم در زمانی که سالم هستم یا زمانس که بیمارم و گناهانم آمرزیده می‌شود.

وی افزود: در این ۴۳ سال جامعه پزشکی با پیشرفت‌های بزرگی در حوزه آموزش و درمان داشته و در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی افزود: سرانه پزشک به ۵.۵ برابر قبل از انقلاب رسیده‌ایم.

رئیس زاده اظهار کرد: اسطوره پزشکی ما ابن سینا است که حضرت امام اورا بزرگترین نابغه تمام اعصار اسلامی می‌داند.

وی افزود: وقتی ما زمانی مرجع علم پزشکیبودیم و طب سینوی بنیان‌گذار علم طب کنونی بوده است اکنون نیز می‌توانیم.

رییس‌زاده بیان کرد: آموزش زیربنای بسیاری از این پیشرفت‌های ما است و من درخواست دارم وقتی برای این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود باید با نخبگان و کارشناسان این حوزه مشورت شود.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه ارائه خدمات را نباید با وضعیت زیرساخت‌ها یکی دانست' گفت: ابن دو مقوله جدا از هم هستند و نباید مشکل زیرساخت ها در حوزه سلامت را متوجه جامعه پزشکی دانست.

وی ادامه داد: در بعضی از رشته‌های پزشکی در وضعیت هشدار قرار داریم. همین چند روز گذشته در رشته جراحی اطفال ۱۱ نفر از اساتید جراحی جمع شدن تا برای آزمون بورد تخصصی از دو نفر سوال طراحی کنند. در برخی از رشته‌ها وضع از این بدتر است.

وی تاکید کرد: این بزرگترین نگرانی ما در جامعه پزشکی است و امیدوارم با کمک بزرگان کشور این موضوع حل شود و مسیر برعکس شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز