خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت:

بهره‌وری، استفاده مطلوب و بهینه از امکانات، سرمایه‌ها، منابع و فرصت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۹۷

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشرفت و توسعه پایدار هر سازمانی در گرو داشتن دانش، فناوری و استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

به گزارش ایلنا از وبدا، احمد جوانمرد با اشاره به اهمیت و معنای بهره‌وری در ساختار وزارت بهداشت و اجرای آن در چارچوب قوانین و مقررات تصریح کرد: بهره‌وری را می‌توان استفاده مطلوب و بهینه از امکانات، سرمایه‌ها، منابع و فرصت‌ها در سازمان و یا ارائه‌ی خدمات صحیح تعریف کرد و باید به سمتی حرکت کنیم که این مهم را در ساختار سازمانی و اداری وزارت بهداشت عملیاتی کنیم. 

وی در ادامه گفت: امروزه جنبه‌های تعالی سازمانی و بهره‌وری جایگاه ارزشمندی نزد مدیران دارد و همه در جست‌وجوی کارایی و اثربخشی بیشتر در ارائه خدمات هستند. 

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت بابیان این‌که بهره‌وری در نظام سلامت در میان‌مدت و بلندمدت باعث رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: بدون تردید در حوزه‌های مختلف سلامت، کوشش در شناخت مفاهیم بهره‌وری و سپس تلاش در تعیین عمل مؤثر در افزایش آن، یکی از شرایط ضروری برای تحقق رشد و توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی است که در نهایت باعث پویایی، سلامت و شادابی کشور خواهد شد. 

وی همچنین در ادامه بیان کرد: در حوزه سلامت و به‌ویژه در مدیریت پیچیده بهداشتی و درمانی، با عنایت به کمبود همیشگی منابع اعم از مالی، فیزیکی و انسانی، لزوم توجه به ارتقای مستمر کیفیت خدمات و رضایت عموم جامعه، توجه به مقوله بهره‌وری به یک نیاز و رویکرد پایه و اساسی تبدیل شده است. 

دکتر جوانمرد با تأکید بر اهمیت توسعه، ساماندهی و پیشرفت در ساختار سازمانی و اداری بیان کرد: پیشرفت و توسعه پایدار هر سازمانی در گرو داشتن دانش، فناوری و استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است که در وزارت بهداشت می‌توان به بهترین شکل ممکن تعالی سازمانی را عملی کرد. 

وی با اشاره به اهمیت به‌کارگیری فناوری در حوزه‌های مختلف بهره‌وری اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره در بسیاری از جهات علمی، تولیدات، آموزش و غیره باعث سهولت در انجام آن‌ها شده است و به تعبیری دیگر هدف استفاده از هوش مصنوعی کشف فرآیندهای فکری است که با رفتارهای هوشمندانه مرتبط است و می‌توانند به تنظیم و ساختارسازی اداری و سازمانی کمک‌های ویژه‌ای داشته باشد. 

جوانمرد همچنین در ادامه بیان کرد: در این مسیر ابتکار، چابک‌سازی و پیشرو بودن سیستم بسیار حائز اهمیت است که با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا و همچنین با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان کارها را در مسیر تعالی سازمانی و ارتقا بهره‌وری تسریع بخشید. 

وی در پایان گفت: علی‌رغم وجود چنین چشم‌اندازی، شناخت منابع رشد بهره‌وری و ایجاد یک دیدگاه مفهومی قابل‌اطمینان در راستای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، همچون گذشته موضوعی با اهمیت است که باید همه این موارد را عملیاتی کنیم تا به رشد و ارتقا سازمان که درنهایت به رشد و تعالی کشور منتج می‌شود؛ برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز