خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتا فراجا خبر داد:

مسدودسازی ۲۶۰ صفحه خرید و فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی/ برخورد با اوباش‌گران مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۵۴

رییس پلیس فتا فراجا از مسدودسازی ۲۶۰ صفحه که در زمینه سلاح و مهمات فعالیت می‌کردند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار وحید مجید رییس پلیس فتا فراجا در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس فتای سراسر کشور گفت: در این همایش راه‌های ارتباطی پلیس فتا با مردم مورد بررسی قرار گرفت، مردم می‌توانند هم از طریق مرکز ارتباطات پلیس فتا (call center) و هم از طریق چت آنلاین با پلیس فتا در ارتباط باشند.

رییس پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: موضوعاتی که ما در پلیس فتا پیگیری می‌کنیم بحث کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک حیثیت، مزاحمت‌های اینترنتی، همچنین جرائمی که مرتبط با حوزه عمومی مانند فروش سلاح و مهمات در فضای سایبری و… است.

وی درباره چالش‌های پلیس فتا ادامه داد: ما در ارتباط با تامین امنیت حوزه سایبر درحوزه سلاح و مهمات امسال بالغ بر ۲۶۰ صفحه مورد اقدامات عملیاتی قرارداده‌ایم و این صفحات مسدود و پاکسازی شد. همچنین در حوزه برخورد با اراذل و اوباش بالغ بر ۲۴۱ صفحه نیز مسدود شده‌اند. دغدغه‌ای که در حال حاضر بیشتر در بخش جرائم اینترنتی وجود دارد مربوط است به حوزه برداشت‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌های غیرمجاز از جمله مهمترین جرائمی است که با آن‌ها در پلیس فتا درگیر هستیم.

سردار مجید خاطرنشان کرد: بحث دیگری که در این همایش مد نظرمان هست بحث مسدودسازی حساب‌هایی است که در مورد آن‌ها شکایت وجود دارد؛ زمانی که پرونده کلاهبرداری نزد پلیس فتا تشکیل می‌شود پلیس آن حساب را مسدود می‌کند و بعد از ارائه ادله لازم این حساب از مسدود بودن خارج می‌شود که فرآیند رفع مسدودیت کمی طولانی بود و برخی از افراد دچار مشکل می‌شدند، در این همایش بررسی کردیم از چه طریق می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم.

سردار مجید درباره تخلفاتی که در سایت‌های خرید و فروش لوازم و کالای دست دوم صورت می‌گیرد گفت: جلسات بسیاری با این سایت‌ها برگزار کرده‌ایم و به مدیرانشان اعلام کردیم در این حوزه با احدی تعارف نداریم، تراکنش در حوزه بانکداری که مربوط به این سایت‌ها می‌شود بالا است و باید این سایت‌ها نظارت بر احراز هویت افراد داشته باشند.

وی با اشاره به ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده گفت: پلیس فتا اقدامات بسیار وسیعی بعد از پیاده‌سازی رمز دوم پویا در کشور انجام داده است و دست مجرمان در این زمینه تقریباً بسته شده است.

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: وقتی لینک آلوده از طریق پیامک برای اشخاص ارسال می‌شود، مدیریت تلفن همراه این افراد در اختیار هکر قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌تواند به مخاطبین قربانی پیامک ارسال کند و اهداف مجرمانه خود را دنبال کند، در این رابطه بررسی زیاد انجام دادیم و با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورها جلسات بسیاری برگزار کردیم که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز