خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

تشریح جزئیات دیدار استانداران تهران و کربلا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۳۴۱

استاندار تهران جزئیات دومین دیدارش با استاندار کربلا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه دیدار با استاندار کربلا گفت: دومین دیدار با استاندار کربلا و هیات همراه را داشتیم. تعاملات عمومی بین دوستان مطرح شد و به توافقاتی در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: امروز استاندار کربلا به همراه هیئت همراه که شامل روسای  دستگاههای تخصصی و معاونان شان بود و همچنین شهردار کربلا در این جلسه حضور داشتند و مسائل را تخصصی تر بررسی کردیم.

استاندار تهران با اشاره به حضور مجموعه مدیران استانداری در این جلسه خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع اربعین کما فی السابق یکی از موضوعات اصلی گفت وگوی ما و استاندار کربلا بود. در خصوص اربعین ما آماده همکاری کامل با کشور عراق و استانداری کربلا هستیم. جزئیات این خدمات رسانی نیز مشخص شده و مناطق و موکب هایی مشخص شده است و انشالله در مورد اربعین ما در کربلا و نجف خدمت رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارتباط موثر بین دو شهرداری کربلا و تهران گفت: امروز در شهرداری تهران بخشی از تجربیات ما در حوزه خدمات شهری داریم به هیات همراه استاندار کربلا منعکس شد.

استاندار تهران درباره تبادلات اقتصادی گفت: در این زمینه دستگاههای تخصصی در اتاق بازرگانی و بخش خصوصی حضور داشتند و ما کار را دنبال می کنیم. هم ظرفیت سرمایه‌گذاری توسط تجار و بازرگانان و بخش خصوصی در عراق وجود دارد و هم متقابلا آماده فعالیت های مشترک اقتصادی هستیم.

وی درباره موضوعات گردشگری گفت: متولیان امر گردشگری در جلسه حضور داشتند افزایش روند تردد مسافری چه در کشور ایران و چه در کشور عراق هم در زمینه گردشگری مذهبی، هم گردشگری تفریحی و هم گردشگری سلامت به نظر می رسد از موضوعات مهمی است که دو طرف می توانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

منصوری تصریح کرد: حضور عتبات عالیات در کشور عراق و متقابلا وجود بارگاه مقدس حضرت رضا در مشهد و حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی در تهران دو زمینه ویژه گردشگری مذهبی است که از سمت طرف عراقی نیز مورد استقبال قرار گرفته و این ترددها را انشاله تسهیل خواهیم کرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث صدور خدمات فنی، مهندسی و تبادل شرکت های دانش بنیان است ما در مجموعه کشور در این حوزه ها ظرفیت‌های ویژه ای داریم همچنین استان تهران در زمینه خدمات فنی و مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه ممتاز است و انشالله در زمینه صدور این تجربیات حتما به طرف عراقی کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز