خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد:

کرونا موجب خمودگی اجتماعی شد/ افت محسوس میانگین نمرات دانشجویان در امتحانات حضوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۵۹۴

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: کرونا موجب خمودگی اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه طرح یک هفته‌ای امید فردا (حامیم) با حضور سیدحسن قدسی‌پور رئیس دانشگاه امیرکبیر، حجت‌الاسلام و المسلمین نصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه امیرکبیر صبح امروز ۲۵ مردادماه برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ابتدای این مراسم گفت: خردادماه سال ۱۳۵۹ سپاه هنوز در قالب اولیه بود البته فعالیت‌های جدی داشت، اما خروجی های عملکردی که بتواند در جنگ‌های منظم حضور داشته باشد و قدرت منطقه باشد هنوز به قوت امروز وجود نداشت. دانشگاه ها دو_سه سالی برای انقلاب فرهنگی تعطیل شد و در آن زمان دوستان سپاه اردویی چند روزه در پارک چیتگر برگزار کردند و ما هم در آن شرکت کردیم و حالا که یاد آن روزها افتادم برایم شیرین بود.

او تصریح کرد: شما هم از این فرصت اردوی حامیم استفاده کنید و ان شاالله در سالهای آینده که در جایگاهی قرار گرفتید یا رئیس دانشگاه شدید خاطراتی از این روزها تعریف کنید.

قدسی‌پور عنوان کرد: تجربه نشان می دهد کسانی که مسئولیت هایی ولو ساده را می‌پذیرند، در آینده هم مسئولیت پذیرتر می‌شوند و موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنند.

او در مورد ضرورت طرح حامیم توضیح داد: کرونا آسیب‌هایی به جهان وارد کرده و از مهم‌ترین آسیب‌ها به اقتصاد بوده است و جی دی پی جهان حدود ۱۸ درصد تنزل داشته است. در این مدت خیلی کارها و نشست‌ها منحل شد که تبعاتی نیز داشت. یکی از تبعات خمودگی اجتماعی بود.

قدسی‌پور با بیان اینکه تبعات روانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ارتباطی کرونا قابل نقد و بررسی است، ادامه داد: در یک مورد که دوستان به ما توضیح دادند؛ متوجه شدیم در درس ریاضیات مهندسی و انتگرال دانشگاه میانگین نمرات در دوران غیرحضوری بودن دانشگاه ۱۹ و ۲۰ بود بعد در امتحان حضوری معدل این درس ۶.۵ شد!

رئیس دانشگاه ادامه داد: در این مدت آمار دانشجویانی که از نظر روحی دچار مشکل شدند افزایش داشت و در زمان امتحان حضوری دستپاچه می‌شدند و کارهای عجیب می‌کردند و ما حتی با خانواده ها وارد مذاکره شدیم.

او اضافه کرد: کرونا و احتیاط در رفتار، جامعه بشری را دچار مشکل کرد و از وظایف عمده بر دوش ماست که این نقیصه را برطرف کنیم. ما همچنان در شیوه های عملکردی ملایم رفتار می کنیم تا فشاری وارد نشود تا این معضل هم مثل سایر معضلات جهان و کشور رفع شود.

او با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب به اهمیت حلقه های میانی در پیشرفت برنامه‌ها عنوان کرد: انقلاب چین ۱۹۴۸ رخ داد و بیش از ۷۰ سال از وقوع آن می گذرد و خودشان اعلام کرده اند در ۲۰۵۰ می‌خواهیم اقتصاد اول جهان باشیم این یعنی ۱۰۰ ساله برای رسیدن به هدف‌هایشان برنامه‌ریزی کرده اند. البته با ما تفاوت‌ها و شباهت‌های دارند و حتی چین هم برای اینکه خودش را به اقتصاد جهانی برساند صد سال وقت می‌خواهد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: رهبر انقلاب هم نکات کلیدی برای رشد و رسیدن به اهداف انقلاب متذکر شده‌اند که باید روی آن برنامه‌ریزی دقیق شود. ما در سال ۱۳۷۲ که ۵۰ سال از انقلاب چین گذشته بود با چین همکاری‌هایی می کردیم و واقعا سوال این است که ما چه داشتیم که چین بعد از ۵۰ سال انقلاب سراغ ما آمده بود؟ چین اتوبوس‌هایش را از ما می‌خرید یعنی آن زمان به اتوبوس‌های مونتاژی ما نیاز داشت. بنابراین اگر ۱۰۰ سال برای رشد برنامه‌ریزی کرده این یعنی رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده برای هر کشور زمان می‌خواهد و نیاز به مباحثه و بررسی دقیق دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز