خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد:

همه دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی برای این است که می‌خواهیم روی پا خود بایستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۱۴

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است و همه دشمنی هایی که با جمهوری اسلامی می‌شود برای این است که می‌خواهیم روی پا خود بایستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین‌المللی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی (ره) بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در ایران و در غرب آسیا است. منهای دانشکده علوم ریاضی ما که رشته های فنی دارد، بقیه دانشکده های ما علوم انسانی هستند. ما ۱۵ هزار دانشجو داریم و ۵۵۰ عضو هیئت علمی هستند و ۱۱ دانشکده و چندین پژوهشکده و مرکز پژوهش داریم.

او افزود: همچنین ۲۵ هزار و ۹۲ مقاله در نشریات معتبر علمی منتشر کرده‌ایم و استادان ما در زمینه چاپ مقالات معتبر علمی پژوهی، ۹۶۲۳ مقاله در همایش‌های داخلی و خارجی چاپ کرده‌اند. همچنین ۵۷۴۴ کتاب و ۶۴۲ کرسی علمی و نظریه پردازی از آن استادان ماست.

معتمدی ادامه داد: ۹۹۵ طرح پژوهشی داخلی و ۱۶۱۵ طرح پژوهشی خارج از دانشگاه برای دستگاه‌های مختلف اجرا کرده‌ایم و ۳۸ هزار و ۵۹۱ راهنمایی پایان نامه ثبت کرده‌ایم و  ۵۸۲ و ۹۱ دانش آموخته داشته ایم.

او در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی به نام مرحوم علامه نامگذاری شده است، اظهار کرد: علامه طباطبایی مفسر، فیلسوف و اسلام شناس بزرگی بود که تفسیر المیزان، نهایت الحکمه، شیعه در اسلام، اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: دانشگاه علامه مولود انقلاب اسلامی است. یکی از اهداف این نشست، این است که شما با ظرفیت های علمی ایران، متناسب با رشته تحصیلی با ظرفیت علمی ما آشنا می شوید.

معتمدی تاکید کرد: ایران ویژگی‌های متمایزی نسبت به برخی از کشورهای دیگر دارد که این تفاوت ناشی از اتفاقی است که در ایران افتاده و آن انقلاب اسلامی است. از شما که در ایران تحصیل کرده اید انتظار می رود با مبانی فکری و نظری تاریخی این انقلاب آشنا شوید. شاید هموطنان شما بخواهند بدانند در ایران چه خبر است که اینقدر تحریم می شود از طرف آمریکا؟ انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی وقتی به پیروزی رسید، امام فرمود ما ملت اسلام پیرو مکتبی هستیم که پیامبرمان به ما یاد داده گفته ظلم نکنید و ظلم نپذیرید.

او با بیان علت همه دشمنی‌ها با ایران و انقلاب گفت: همه دشمنی هایی که با جمهوری اسلامی می‌شود برای این است که می‌خواهیم روی پا خود بایستیم و تن به دیگران ندهیم.

معتمدی افزود: امام معتقد بودند مشکل ملت ها دولت هایشان است و برخی دولت ها ضد منافع مردم خود هستند. مجموعه سخنرانی و پیام های امام در مجموعه صحیفه نور وجود دارد که امکان آشنایی شما دانشجویان را با افکار امام را فراهم می کند.

او اضافه کرد: امیدواریم زمینه آشنایی شما با اطلاعات جانبی دیگر در کنار علم و تخصصی که کسب می کنید فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز