خبرگزاری کار ایران

الهیان:

بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی به سازمان‌های مردم نهاد واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۸۸

الهیان گفت: با توجه به رویکرد دولت در بحث محرومیت زدایی می توان بخشی از پروژه ها را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کرد چرا که این سازمان ها بی ادعا هستند و با کمک مردم کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و بخشی از مشکلات دولت نیز در این زمینه حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهره الهیان در گردهمایی روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی که در وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه دولت دکتر رئیسی  در زمینه های رفع مشکلات مردم شعارهای خوبی را داده اند، اما باید این شعارها در عمل نیز محقق شود، گفت: بر این اساس اولین باری است که در این دولت مردمی دستیار ویژه مردمی سازی دولت منصوب کرده اند که این کمک بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت در بحث محرومیت زدایی می توان بخشی از پروژه ها را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کرد چرا که این سازمان ها بی ادعا هستند و با کمک مردم کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و بخشی از مشکلات دولت نیز در این زمینه حل می شود.

او با اشاره به اینکه حل اینگونه مشکلات توسط دولت به تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: در چنین زمانی که در شرایط تحریم هستیم و در این دور از مذاکرات هم شاهد بودیم که آمریکا و غرب بنا ندارند که حق ایران را به حق بشناسند و در حین انجام مذاکرات هم تحریم های جدید را وضع می کنند بنابراین دولت درگیر مباحث اقتصادی تورم و گرانی و بدهی‌های دولت های گذشته است که موجب  مشکلات معیشتی شده است که تنها راه برون رفت از آن به میدان آمدن مردم است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد می توانند بخشی از مشکلات مردم را حل کنند.در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس درصدد تقویت تعامل بیشتر بین مردم و مسئولین هستیم و شبکه‌ای از تشکل ها را ایجاد کرده ایم که  تشکل هایی که تخصصی شناخته شده و دارای فعالیت در سطح ملی هستند بتوانند در کمیسیون های تخصصی مجلس شرکت کنند و این یک نحوه قانونگذاری مشارکتی است.

الهیان گفت: نمایندگان مجلس  به تشکل ها دید مثبت دارند و کاملاً مشکلات آنها را درک می‌کنند از آنها حمایت می‌کند و قانونی را در این زمینه تصویب می‌کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به برخی از نکات در زمینه فعالیت تشکل‌های مردمی  نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از این تشکل ها مشکلاتی در بحث مالیات دارند که ما کمک خواهیم کرد که این مشکلات آنها حل شود و این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد :مشکل بعدی در زمینه صدور مجوزها برای تشکل‌های مردمی است که این موضوع نیز باید تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد می توانند در پروژه های کلان شرکت کنند و این موضوع را می توان با آنها به اشتراک گذاشت و بنابراین باید موانع در این زمینه برداشته شود.

او ادامه داد: همچنین می توان خدمات عمومی بهداشتی عمرانی و آموزش و توانمندسازی را به خصوص در مناطق محروم را به سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی واگذار کرد و یکسری موانع در این خصوص وجود دارد که باید با کمک مجلس برداشته شود.

رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس با اشاره به مشکلات پیش روی سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی گفت: باید به فرمانداران آموزش داده شود تا شناخت کافی از تشکل ها و زمینه های فعالیت آنها را داشته باشند.

وی ادامه داد: نمی توان منکر وجود قانون در مورد تشکل ها شد اما وجود نظم در این حوزه بسیار مهم است و باید حمایت شود و باید به سمت رفع مشکلات و نیازهای قانونی، قانون گذاری مشارکتی رفت.

او افزود: کمیسیون شوراها در این زمینه پیگیر قانون مورد نظر است و پیش نویس آن در مرکز پژوهشهای مجلس آماده شده است و ما آمادگی داریم که نظرات را در این خصوص از تشکل‌ها دریافت کنیم و در پیش نویس در صحن علنی مجلس این نظرات را لحاظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز