خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد:

پیش‌بینی اعزام ۵ میلیون زائر به سفر اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۷۰

وزیر کشور با بیان اینکه مرز خسروی از ۱۶ محرم بازگشایی می شود، درخصوص بیمه و گذرگاه‌های مرزی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره  بیمه اجباری زائران اربعین گفت: همه پیش بینی‌ها و اقدامات و تلاش های ما بر این است که سفرهای زائران کاملا سالم و خوب و ایمن باشد.

وی ادامه داد: با دولت عراق نیز  مذاکراتی انجام شده اطمینان داده‌اند که این اقدامات انجام خواهد شد و امنیت را تامین خواهند کرد.

او افزود: برای ایمنی هم باید زائران بیمه شوند و این ساز و کاری دارد و مبلغی از زائران از سوی سازمان مربوط دریافت می شود تا اگر دچار مشکلی شدند بیمه آن پرداخت شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ابن مبلغ حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار تومان است.

وی درباره آماده سازی زیرساخت‌ها برای تردد زائران در پایانه های مرزی گفت: از طرف ایران برای گذرگاههای مرزی مشکل نداریم. خواست ما از دوستان عراقی این بود که به‌ تعداد دروازه خروجی که ما ایجاد می کنیم آنها هم ایجاد کنند دوستان عراقی نیز قول داده اند تعداد ورودی ها بیشتر شود اگر این اقدام شود پیش بینی ما این است که ماندگاری در مرز نداشته باشیم.

او درباره استفاده از خودروهای شخصی گفت: اساس براین است که از ناوگان عمومی استفاده کنیم هم قطار و هم ناوگان عمومی اما به هرحال با توجه به حجم زیادی که پیش بینی می شود با کمبود مواجه هستیم. تلاش بر این است که پارکینگ‌ها افزایش پیدا کند. ما اولویت مان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وزیر کشور ادامه داد: پیش بینی ها این است که امسال حدود ۵ میلیون زائر به اربعین اعزام شوند ما از مردم خواهش می کنیم برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند تا ما بتوانیم برنامه ریزی های بهتری داشته باشیم.

وی درباره کاپوتاژ خودروهای شخصی برای سفر به عراق گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

او درباره مرز خسروی گفت: طرف عراق قول داده بود از ۱۶ محرم بازگشایی شود تا تردد صورت بگیرد. مرز باشماق و تمرچین‌ نیز از گزینه های ما برای ایام اربعین است تا افرادی که به این مرزها نزدیک هستند از این مرزها عبور کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز