خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مولفه‌های قدرت در حوزه اجتماعی نمایان می‌شود/ القای افسرده شدن جامعه، بسیار بیهوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۶۰

وزیر کشور گفت: اگر ما قدرت اجتماعی را یکی از مولفه‌های قدرت بدانیم سایر مولفه های قدرت خود را در این حوزه نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در گردهمایی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: اگر از من بپرسید وزارت کشور که مسئولیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی برعهده دارد کدام مسئولیتش مهمتر است می گویم مسئولیت اجتماعی و من مهمترین کار را برای خودم در این حوزه می دانم.

وی ادامه داد: ممکن است مسائل امنیتی یا بحران ها از لحاظ زمانی اولویت دار باشد. اما آنچه که از دید من مهمتر و پایدارتر است مسائل اجتماعی است اگر ما قدرت اجتماعی را یکی از مولفه‌های قدرت بدانیم سایر مولفه های قدرت خود  را در این حوزه بروز و نشان می دهد. مسائل فرهنگی زمانی که در بستر اجتماعی خود را نشان می دهد بهتر قابل فهم تر است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مسئله مردم و اجتماع برای ما یک امر تشریفاتی و تعارفی و پرستیژی نیست. انقلاب از همان ابتدا تاکنون برای ادامه اش مرهون حوزه های اجتماعی است که گاهی شکل اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و... می‌گیرد.

وحیدی تصریح کرد: در هر حوزه ای که مردم هستند ما موفق هستیم و هرجا مردم کمتر حضور دارند موفقیت کمتر است. اقتصاد مقاومتی که نظریه اقتصادی ما است بر پایه مردم است و در سایر حوزه ها نیز چنین است.

وزیر کشور با اشاره به شعار دولت گفت: ایران زمانی قوی است که مردم حضور داشته باشند. سیاستهای کلی اصل ۴۴ با هدف مردمی کردن کارها بود. ما باید ساز و کارها در این زمینه را پیدا کرده و محقق سازیم اگر ما ظرفیت ها را بشناسیم و تقویت کرده و هدفمند کنیم مطمئن باشید همه مشکلات ما در کمترین زمان حل می شود حتی می توانیم در جهان نیز در رتبه های بالا باشیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: ما باید در این میدان بیش از پیش فعالیت کنیم و این کار با کمک تشکل‌ها باید انجام شود.

وی ادامه داد: باید روابط این مجموعه یعنی در سازمان امور اجتماعی را با تشکل‌ها بیشتر کنیم.‌ در حال حاضر بزرگترین آسیب ما اعتیاد است و این یک بحث اجتماعی است سازمانهایی هم جداگانه به این امر می پردازند و ما دست نیاز به سوی تشکل‌های مردمی دراز می کنیم تا به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها به لحاظ اقتصادی مشکل دارندگفت: به نظرم مشکلات این استان‌ها فرهنگی و اجتماعی است که با مشکل اقتصادی مواجه هستند. اگر مشکل اجتماعی و فرهنگی حل شود زمینه رشد اقتصادی  فراهم می شود.

وزیر کشور با اشاره به نشاط اجتماعی تصریح کرد: می گویند ایرانیان کار تیمی نمی توانند انجام دهند من این حرف را قبول ندارم همچنین یکی دیگر از القائات این است گه می گویند جامعه ما افسرده است که بسیار بیهوده است دو روز در این کشور تعطیلات می شود حجم سفرها افزایش می یابد. جامعه ما رو به رشد متکامل و با نشاط است اما برای افزایش آن نیازمند کمک تشکل های اجتماعی هستیم.ما لیستی از مسائل داریم که تشکل‌ها می توانند در آن زمینه ها حضور پیدا کنند و فعالیت کنند. در سطح بین المللی تشکل‌ها کمرنگ عمل می کنند. چرا تروریست‌ها در مجامع بین المللی حضور دارند اما تشکل‌های ما حضور ندارند باید فعالیت کنید و از حقوق مردم دفاع کنید. رژیم منحوس پهلوی پول ملت را بردند و خرج می کنند چرا شما به عنوان نماینده مردم از این موضوع شکایت نمی کنید. باید در سطح بین المللی فعالیت داشته باشید.

وی ادامه داد: تشکل‌های اجتماعی هم به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک می کنند و هم به حفظ حقوق ملت.وزارت کشور محلی است برای دفاع از تشکل‌هایی که در رفع آسیب‌ها و منافع ملی کمک می کنند.

او با بیان اینکه برنامه ما در خصوص تشکل‌ها در مسیر توسعه کمی و کیفی است، گفت: از تعداد مجوزهایی که دریافت شده ۲۰ درصد فعال هستند. در خصوص مجوزها نیز از گذشته زمان صدور کاهش پیدا کرده اما باید سرعت بیشتری پیدا کند. سامانه های ما را در این زمینه باید تقویت کنیم تا از طریق این سامانه در جریان مشکلات و صحبت‌های تشکل‌ها قرار بگیریم.ما امیدواریم بتوانیم وظیفه مان در حوزه اجتماعی انجام داده و حکمرانی مردمی را محقق کنیم البته الان هم وجود دارد اما باید آن را تقویت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز