خبرگزاری کار ایران

رویت پیکر یکی از کوهنوردان کرمانشاهی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۵۰۴

مهدی ولی‌پور از تداوم عملیات تیم‌های زمینی و هوایی هلال احمر برای یافتن کوهنوردان کرمانشاهی مفقود شده در ارتفاعات دماوند خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص حوادث پیش آمده برای کوهنوردان در ارتفاعات دماوند گفت: در تاریخ ۱۵ مرداد، ۲ نفر از کوهنوردان کرمانشاهی از مسیر اصلی صعود به قله دماوند منحرف شده و متاسفانه به علت شرایط جوی نامساعد مفقود شدند.

وی افزود: این کوهنوردان پس از انحراف از مسیر وارد دره یخار شده که جز خطرناک‌ترین یخچال‌های طبیعی ایران است و با توجه به گرم شدن زمین در این فصل دائما ریزش سنگ و وقوع سیلاب‌های لحظه‌ای در آن بسیار محتمل است که حجم زیادی از سنگ را به پایین پرت می‌کند.

ولی‌پور ادامه داد: این کوهنوردان پس از مفقودی یک اعلام موقعیت حدودی داشتند و پس از آن دیگر هیچ ارتباطی نتوانستند با دستگاه‌های امدادی برقرار کنند. آن‌ها در ارتفاع ۴۸۰۰ متری بوده و متاسفانه پس از تماس نیز یک سیلاب لحظه‌ای در دره یخار به وقوع می‌پیوندد و دیگر تا این لحظه اثری از آن‌ها نبوده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بالگرد هلال احمر روز گذشته برای نجات این عزیزان به منطقه اعزام شد اما به علت شرایط نامساعد جوی نتوانست به محل حادثه نزدیک شود اما تصویربرداری از محل انجام شد تا عملیات به صورت زمینی با دقت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: بلافاصله دو تیم ۳ نفره به محل حادثه اعزام شدند که این تیم‌ها صبح امروز وارد دره یخار شدند که در بدو ورود با ریزش شدید سنگ مواجه شده اما به عملیات ادامه داده و حدود دو ساعت پیش پیکر یکی از کوهنوردان را رصد کردند. به علت صعب العبور بودن منطقه، انتقال پیکر این کوهنورد بسیار دشوار است. متاسفانه هنوز اثری از کوهنورد دوم نیست و تلاش‌ها برای نجات این فرد با جدیت ادامه دارد.

ولی‌پور با هشدار به کوهنوردان در خصوص‌عدم صعود به دماوند گفت: در روزهای اخیر مجموعا گزارش مفقود شدن ۳ نفر در ارتفاعات دماوند واصل شده است که یک نفر از آن‌ها آقایی ۶۵ساله است که حدود ۲ هفته پیش در ارتفاعات دماوند مفقود شده و با وجود این که چند فقره عملیات جست و جو برای نجات ایشان از جبهه‌های مختلف قله دماوند انجام شد اما این کوهنورد هنوز پیدا نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز