خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

توانمندسازی ۳۰ هزار معلم ورزش، استخدام قهرمانان و احیای ورزش همگانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۸۵

وزیر آموزش و پرورش از احیای ورزش صبحگاهی تا استخدام قهرمانان و در عرصه قرار گرفتن آنها و توانمندسازی ۳۰ هزار معلم ورزش با همکاری فدراسیون‌ ورزش، آمادگی برای برگزاری مسابقات دانش آموزی زیر ۱۸ سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست شورای عالی تشکیلاتی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش آموزان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی دررابطه با همکاری آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان گفت: نشست شورای عالی برای تقویت ورزش همگانی می‌تواند نقطه عطفی باشد اما در سند تحول موظف شدیم استعداد دانش آموزان را شناسایی و موقعیت یادگیری را برای آن‌ها فراهم کنیم. 

او با اشاره به وقفه دوساله ناشی از کرونا و دوری دانش آموزان از فضای ورزش اظهار کرد: باید در ساحت زیستی و بدنی دانش آموزان مورد توجه قرار بگیرد. ۲ هزار و ۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن در حال ساخت و بیش از ۸۰۰ سالن و زمین چمن درحال تحویل است و بقیه هم به صورت مشارکتی انجام می‌شود. 

او افزود: این اقدام برای استفاده از ظرفیت دانش آموزان در مقاطع بالاتر است و احیای ورزش صبحگاهی تا استخدام قهرمانان و در عرصه قرار گرفتن آنها مصوب شده و توانمندسازی ۳۰ هزار معلم ورزش با همکاری فدراسیون‌ ورزش، آمادگی برای برگزاری مسابقات دانش آموزی زیر ۱۸ سال انجام خواهد شد که در نهایت فدراسیون استعدادیابی آنها را انجام می‌دهد. 

نوری در ادامه دررابطه با اضافه وزن دانش آموزان و زنگ ورزش گفت: از ابتدایی که آمدیم آزادسازی هزار مرکز ورزشی و در اختیار قراد دادن آن به خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفت و ادامه خواهد داشت احتمالا به هزار فضای دیگر هم اجازه خواهیم کرد و تمام اماکن ما برای حضور دانش آموزان و اولیا آماده خدمت‌رسانی هستند. 

او در آخر با بیان اینکه برنامه درسی ورزش مثل سابق ادامه خواهد داشت از تمهیداتی برای توانمندسازی فوق برنامه و درون درسی تربیت بدنی مدارس خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز