خبرگزاری کار ایران

چمران:

یزیدیان زمان در فلسطین می‌تازند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۰۴

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهانت به ساحت قران مجید در آلمان اظهار داشت: اینکه عده ای فکر می کنند با این کارها می توانند توجه عظیم ملت ما به عزاداری و به میدان آمدن ایشان را به حاشیه ببرند اشتباه بزرگی است. آنان با این خیمه شب بازی های سخیف به جایی نمی رسند. اگر میزانی بینش و شعور داشته باشند هیچگاه سراغ این برنامه ها نخواهند رفت.

به گزارش ایلنا، در هشتاد و چهارمین جلسه شورا، مهدی چمران در سخنان مقدماتی خود ضمن تسلیت شهادت سید الشهدا و یاران باوفایش و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: امیدوارم که در این ایام، از برکت خون سید الهشدا نهایت بهره را برده باشیم و فلسفه شهادت سید الهشدا و یاران او را دریافته باشیم و آن را در جامعه خود پیاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه چیز خود را از حسین (ع) داریم چراکه کشور ما کشور امام حسین است و انقلاب ما انقلاب حسینی بود که جرقه مهم آن از عاشورای حسینی سال 42 زده شد و در روزهای تاسوعا و عاشورای 57 به اوج خود رسید و توانست پایه های تخت شاهنشاهی را سست و لرزان کند و طاغوت زمان را به زیر بکشد و همه این ها بخاطر تاسی جستن از سید الشهدا بود. 
 
او ادامه داد: شهدای ما در دفاع مقدس نیز با سربندهای یا حسین و یا علی و یا فاطمه الزهرا و یا صاحب الزمان به جبهه می رفتند و فاصله خود را تا کربلا می نوشتند و آرزوی ایشان رسیدن به کربلا بود و کربلا برای ایشان نمودی از عدالت طلبی و ظلم ستیزی سرور شهیدان بوده و هست.
 
او در ادامه به موضوع اهانت به قرآن مجید در آلمان پرداخت و گفت: این موضوع آن هم در ماه محرم و با پرچم شیر و خورشید رژیم طاغوت زجر آور بود. اینکه عده ای این کار را برگزیده و فکر می کنند با این کارها می توانند توجه عظیم ملت ما به عزاداری و به میدان آمدن ایشان را به حاشیه ببرند اشتباه بزرگی است. یزید و یزیدیان زمان با آن همه اقتدارشان نتوانستند چنین کار بکنند. خلفای بنی امیه و بنی عباس در طول سال های حکومت های جابرانه خود نتوانستند چنین کار کنند. شیعیان حاضر بودند دستشان بریده شود تا به زیارت آن حضرت نائل شوند. لذا با این خیمه شب بازی های سخیف به جایی نمی رسند. اگر میزانی بینش و شعور داشته باشند هیچگاه سراغ این برنامه ها نخواهند رفت. 
 
او افزود: باید ببینیم کربلای ما کجاست. امروز می بینیم که چگونه یزید زمان در سرزمین های فلسطین به بدنه اسلام و مسلمین می تازند و آنان را قتل عام می کنند و متاسفانه در دنیایی که بوق و کرنای حقوق بشر بلند است در مقابل این جنایات بزرگ سکوت می کنند. ما به فلسطینیان پیغام می دهیم که همانگونه که تا به حال ملت رشید ایران پشت سر فلسطینیان ایستاده اند و امام بزرگوار ما روز تاریخی قدس را بنا نهاد که یک روز جهانی شد، ملت ما همچنان پشتیبان آنان است و فلسطینیان را تنها نخواهد گذاشت.
 
چمران با ذکر اینکه فلسطین هم فلسطین سال های گذشته و جنگ های دهه های شصت و هفتاد میلادی نیست، افزود: فلسطین امروزی در عرض یک روز بیش از 100 موشک به سرزمین اشغالگر قدس شلیک میکند و قدرت و توان اینکه بتواند خودش در یک سرزمین کوچک و با امکانات بسیار کم در مقابل یک قدرت طاغوتی و شیطانی مانند اسرائیل بایستد را دارد و ملت های مسلمان هم در دنیا از او پشتیبانی می کنند. 
 
رئیس شورا افزود: اگرچه برخی سران اعراب به دنبال نزدیکی به اسرائیل بودند، اما حیثیت و حتی عربیت خود را از دست دادند و جز لعن و نفرین برای آنان باقی نخواهد ماند. امیدواریم که هرچه زودتر دولت غاصب کودک کش به زیر کشیده شود و به زباله دان تاریخ سپرده شود. 
 
مهدی چمران با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار، این روز را به همه خبرنگارانی که سال ها در شورا به اطلاع رسانی مشغول بودند تبریک گفت و اظهار داشت: یاد و نام شهید صارمی را هم که در همین روز به دست نوکران استعمار آمریکایی به شهادت رسید و یاد و نام همه شهدای خبرنگار را گرامی می داریم.
او همچنین درخصوص روز سه‌شنبه 18 مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و اسرا و مفقودان اظهار داشت: آنان همیشه برای ما جایگاه والایی داشته و دارند و خاطرات همین چهار شهیدی که چندروز قبل به کشور بازگشتند، بزرگی و پاکی و صداقت آنان را به خوبی بازگو می کند.
 
چمران با اشاره به روز چهارشنبه 19 مرداد روز شهادت حضرت زین العابدین(ع) خاطرنشان کرد: از امروز رسالت حضرت زینب (س) و حضرت امام زین العابدین (ع) شروع می شود که به کوفه و شام رفته و سخنان و حرکات بزرگوارانه آنان گویای عظمت روحی و بزرگ منشی خاندان رسول گرامی اسلام است و امیدواریم که توفیق زیارت مرقد مطهر ایشان در مدینه را داشته باشیم.
 
او در پایان متذکر شد: جمعه 21 مرداد روز جهانی جوان است. و کشور ما در حوزه جوانان حرکت تازه ای را به رهبری مقام معظم رهبری آغاز کرده است و ماهواره ای که امروز قرار است برتاب شود، نتیجه دستاورد های جوانان ماست. انشالله که جوانان ما با تاسی به جوانان سرور شهیدان و پیروی راه و روش آن بزرگواران بتوانند کشور خود را به جایگاه های بالای علمی و رشادت و تدین برسانند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز