خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۴۰۴ جلسه ویدئوکنفرانس کمیسیون تخصصی در بهار ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۹۳۲

در سه ماهه نخست سال جاری ۴۰۴ جلسه کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی به شکل ویدئوکنفرانس و بدون نیاز به مراجعه حضوری طرفین پرونده و برخی کارشناسان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر بابک سلحشور با بیان این مطلب افزود: از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ و در پی شیوع و همه گیری ویروس کرونا در کشور، سازمان پزشکی قانونی راهکارهایی را در جهت ارائه خدمات غیرحضوری به مردم مد نظر قرار داد که از آن جمله برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی سازمان به صورت ویدئوکنفرانسی بود.

وی تصریح کرد: برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون با هدف کاهش ترددهای غیرضروری مردم ابتدا تنها محدود به جلسات نوبت سوم کمیسیون (مرکزی) بود اما ارزیابی نتایج حاصل از آن و رضایت مندی مردم و کارشناسان موجب شد زمینه برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی در کمیسیون‌های نوبت دوم نیز فراهم شود.

سلحشور با تأکید بر اینکه تهدید کرونا فرصتی را برای سازمان فراهم کرد که بتواند خدمات بهتر و سریع‌تری را به مردم ارائه دهد، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون تکریم ارباب رجوع، کاهش ترددهای غیرضروری مردم و تسریع در پاسخدهی به پرونده‌ها بود که به خوبی محقق شد، علاوه برآن برگزاری جلسات به این شکل به دلیل امکان بهره مندی از نظرات کارشناسی متخصصین توانمند و زبده استان‌های مختلف برای یک پرونده، کیفیت رسیدگی‌ها را نیز افزایش داده است.

مدیرکل کمیسیون‌های سازمان بازخورد مناسب و نتایج مثبت و قابل توجه جلسات ویدئوکنفرانسی کمیسیون ها، ارتقای کیفیت رسیدگی، تسریع در پاسخدهی، از بین بردن شائبه آشنا بودن پزشک مورد شکایت با کارشناسان کمیسیون (به دلیل استفاده از کارشناسان دیگر استان ها)، کاهش ترددهای غیرضروری مردم، امکان استفاده از کارشناسان استان‌های مختلف برای یک پرونده و در نتیجه جبران کمبود کارشناس در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در برخی استان‌ها و… را از نتایج و مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد جلسات ویدئوکنفرانسی کمیسیون‌ها در سه ماهه نخست امسال، تصریح کرد: در این مدت ۴۰۴ جلسه کمیسیون به شکل ویدئوکنفرانسی برگزار شد که از این تعداد ۱۳۸ جلسه با استان‌های همجوار (نوبت دوم) و ۲۶۶ جلسه نیز با کمیسیون مرکزی (نوبت سوم) تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز