خبرگزاری کار ایران

وضعیت آب‌وهوای کشور در روزهای آینده/ رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ۱۲ استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۷۴۷

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی امروز و فردا در ۱۲ استان کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، «صادق ضیائیان» گفت: طی امروز و فردا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. 

وی افزود: این شرایط جوی در روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان و همچنین روز پنج شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در چهار روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب اصفهان، شمال فارس و جنوب استان مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. 

ضیائیان گفت: روز جمعه ۲۱ مردادماه در اغلب مناطق کشور، جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود. در ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در دو روز آینده نیز به سبب وزش باد شدید و نیز پتانسیل خیزش گرد و خاک بر روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دریای خزر نیز امروز و فردا مواج و متلاطم است. 

وی اظهار داشت: در روز عاشورا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات افزایش باد با احتمال گرد و خاک و در بعدازظهر نیمه ابری پیش بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران در شب دوشنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه و کمینه هوای پایتخت در روز ۱۷ مردادماه ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود و در روز سه شنبه نیز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با افزایش باد خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز