خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:

نتایج آزمون سراسری امشب اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۰۷۰

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج آزمون سراسری تا آخر امشب روی سایت سنجش بارگزاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با محوریت چگونگی اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ با حضور، عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش، جمالی معاون فنی و آماری و حسن مروتی معاون امور آزمون‌ها برگزار شد.

پورعباس ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، در رابطه با آزمون سراسری ۱۴۰۱ گفت: بحثی که امسال وجود داشت تعدد پاسخنامه ها بود. با توجه به پیش بینی های سازمان سنجش و خریداری دستگاه ها فرصتی فراهم شد تا همزمان با روال سال گذشته اعلام نتایج شود.

او افزود: قرار بود هفته بعد نتایج آزمون سراسری اعلام شود و همکاران ما توانستند یک هفته زودتر نتایج را اعلام کنند. ما سازمان سنجش و امانت دار هستیم. نتایج ازمون سراسری تا آخر امشب روی سایت سنجش بارگزاری می شود. دوستان با صبوری وارد شوند و اگر به دلیل مشکلات آتش سوزی دیروز سرعت کند بود برما ببخشند.

وی ادامه داد: ۵۰ نفر برتر کنکور امسال را امروز اعلام می کنیم و عکس آنها را نمایش می‌دهیم.

جمالی معاون فنی و آمار سازمان سنجش در ادامه گفت:  یک میلیون و ۴۸۹ هزار داوطلب داریم و برای ۲۲۰ نفر کارت صادر شده است و ۸۳ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند.دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۱۴ مرداد منتشر می‌شود و سامانه انتخاب رشته مجازی از ۱۳ مرداد فعال است.

 او تصریح کرد: انتخاب رشته از ۱۷ مرداد آغاز می شود و تا ۲۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. انتخاب رشته بدون آزمون نیز از ۱۸ مرداد آغاز می شود و تا ۲۳ مردادماه ادامه دارد. اواخر مردادماه براساس انتخاب رشته صورت گرفته، نتایج چندبرابر ظرفیت رشته های بورسیه از جمله دانشگاه فرهنگیان، شاهد و سایر دانشگاه های شرایط خاص و بورسیه روی سایت قرار می گیرد و از شهریور مصاحبه این رشته ها هم انجام می شود و اعلام نتایج نهایی آخر شهریور خواهد بود.

او افزود: رشته های دانشگاه آزاد، پزشکی، دندانپزشکی هم از هفته آینده آغاز می شود. ظرفیت دندانپزشکی امسال ۱۹۰۰ نفر، داروسازی ۱۴۰۰ نفر و در کل ۱۲ هزار تا ظرفیت نسبت به سنوات گذشته است.

 جمالی ادامه داد: مدت تعهد خدمت در مناطق محروم ۱.۵ برابر طول تحصیل براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو خواهد بود. داوطلبان دقت کنند قابلیت جستجو برای دوره ها، استان ها و مقاطع تحصیلی مختلف در سیستم انتخاب رشته در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز