خبرگزاری کار ایران

تبدیل شدن تهران به الگوی کلانشهر اسلامی/ تدوین برنامه چهارساله پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۴۴

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران از تهیه برنامه چهارساله شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده صبح امروز در نخستین رویداد مردمی‌سازی در مدیریت شهری با بیان اینکه توانمندسازی و گفت‌وگو یک ضرورت است که باید در هر سازمانی مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر مدیران یک سازمان به درک و فهم مشترک نرسند نمی‌توانند مسائل را حل کنند و می‌بینید که هرگاه منسجم نبودیم و گفتمان واحد نداشتیم اثربخشی در زمینه‌های مختلف کاهش می‌یابد. 

وی استفاده از ظرفیت مردم در مدیریت شهری و شریک کردن آن‌ها را یکی از محورهای اصلی این نشست عنوان کرد و گفت: فلسفه اصلی نظام اسلامی خدمت کردن به مردم است و مردم باید در اداره امور مشارکت داشته باشند چرا که مردم پشتیبان اصلی نظام هستند. 

فروزنده با بیان اینکه هدف ما از ارائه این آموزش‌ها و نشست‌ها نزدیک کردن نظرات و حل چالش‌ها است، تصریح کرد: در آسیب‌شناسی مدیریت سازمان‌ها به این نتیجه رسیدیم که با گفت‌وگو در مورد هدف‌ها می‌توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم و رویکرد ما این است که آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های کاربردی و مشارکتی سوق دهیم و هم فکری مدیران در این زمینه مهم است و نگاه‌مان کاربردی است. 

وی با بیان اینکه در این نشست بحث استفاده از ظرفیت‌های مردم در دستور کار قرار دارد، گفت: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است چرا که اگر خدمت به مردم افزایش یابد رضایت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. 

فروزنده با بیان اینکه اگر نگاه مردم را در مورد مدیریت شهری تغییر ندهیم نمی‌توانیم کار کنیم، گفت: مردم باید حس کنند که مدیران با تمام وجود در خدمت آن‌ها هستند و اگر در برنامه‌های شهرداری مردم مشارکت نکنند راه به جایی نمی‌بریم. 

معاون شهردار تهران گفت: اخیرا لایحه‌ای در شورای شهر تصویب شده که در مورد مدیریت محلات است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا هدف مدیریت شهری که همان تبدیل شدن تهران به الگوی کلانشهر اسلامی است محقق شود. 

وی در پایان افزود: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور قرار شده است که هر شورای شهر برنامه چهارساله خود را بنویسد که ما این موضوع را آغاز کرده و به معاونت‌ها نیز ابلاغ کردیم که در این زمان کوتاه تدوین برنامه‌هایشان براساس چهار رویکرد شهردار تهران و ۱۲ سیاست ابلاغی آقای زاکانی آغاز کنند و امیدواریم بتوانیم یک چارچوب و مدل مدیریتی خوبی را استخراج کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز