خبرگزاری کار ایران

از دستگیری عامل آدم‌ربایی در غرب تهران تا دستگیری جاعلان حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۹۱

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل آدم‌ربایی مرد فرانسوی در غرب تهران خبر داد و گفت: متهم، دوست فرد ربوده شده بوده و برای پول اقدام به آدم‌ربایی کرده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه «علی ولیپور گودرزی» اظهار کرد: تیرماه سال جاری رسیدگی به پرونده آدم ربایی یک تبعه فرانسوی در دستور کار کارآگاهان چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص کرد، مرد فرانسوی در حالی که ارز به همراه داشته پس از خارج شدن از خانه خود در غرب تهران توسط یک سرنشین خودرو شاسی بلند ربوده شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: بنابرحساسیت موضوع، بررسی‌های کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی به صورت ویژه‌ای کلید خورد و در گام نخست دوربین‌های مداربسته صحنه جرم بازبینی شد که کارآگاهان با مشاهده پلاک خودرو مذکور هویت صاحب آن را شناسایی کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی در ادامه گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات، با هماهنگی مقام قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه فرد ربوده شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارآگاهان پیدا شد عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به جرم آدم ربایی به دلیل سرقت ارز و دریافت پول از خانواده وی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی تصریح کرد: در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد، متهم در فرانسه با مرد جوان آشنا شده و با سوءاستفاده از نا آشنا بودن وی به زبان فارسی، برای سرقت ارز اقدام به آدم‌ربایی کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس آگاهی است، خاطرنشان کرد: متهم پس از اعترافات اولیه برای سیرمراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۲۷ تهران (امور جنایی) معرفی شد.

گودرزی اظهار داشت: با رصدهای اطلاعاتی گسترده کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی فعالیت یک جاعل حرفه‌ای مدعی بود نظامی می‌باشد و در یگان‌های نظامی ذی نفوذ است شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: بنابرحساسیت حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تحقیقات شبانه روزی آغاز کردند و موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در غرب تهران شدند.

سرهنگ کارآگاه گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات پیچیده متهم را دستگیر و برای تحقیقات به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست، از مخفیگاه وی دو فقره کارت شناسایی جعلی نظامی با درجه سرگردی، یک فقره کارت تردد جعلی موتور سیکلت، یک برگ کاغذ گلاسه یک نهاد نظامی کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه گفت: متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جعل عنوان اشخاص نظامی با همدستی ۲ نفر از دوستانش اعتراف کرد و اطلاعات جاعل مدارک را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

سرهنگ کارآگاه گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور مقام محترم قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات گسترده در خصوص دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه دارد

ولیپور گودرزی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: تیرماه جاری، کارآگاهان گشت آشکار پلیس آگاهی در خیابان ۱۷ شهریور در حال گشت زنی بودند که به یک خودرو پراید با ۳ سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: کارآگاهان در گام نخست رصدهای اطلاعاتی را کلید زدند و با استعلام پلاک خودرو متوجه شدند وسیله نقلیه مذکور سرقتی است و سرنشینان آن سابقه سرقت دارند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از مشاهده گشت انتظامی بلافاصله با سرعت زیاد متواری شدند و کارآگاهان درپی همین موضوع تعقیب و گریز را در خیابان ۱۷ شهریور آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان پس از تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون بکارگیری سلاح در ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی کردند و سپس لاستیک خودرو سارقان را هدف دقیقه شلیک گلوله قرار دادند که در ادامه موفق به توقف خودرو سارقان شدند.

سرهنگ کارآگاه گودرزی با بیان کرد: کارآگاهان اداره نهم پس از توقف خودرو در یک عملیات غافلگیرانه راننده وسیله نقلیه را دستگیر کردند اما ۲ متهم دیگر با سواستفاده از ازدحام جمعیت از محل متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم سرقت محتویات داخل خودرو با همدستی ۲ متهم متواری اعتراف کرد و در تحقیقات ابتدایی از خودرو مسروقه کارت بانکی، گواهینامه خودرو، کارت سوخت، یک دسته چک، یک دستگاه تبلت و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد.

سرهنگ کارآگاه گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور قضائی متهم جهت کشف جرائم احتمالی در اختیار اداره نهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در خصوص دستگیری همدستان وی آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز