خبرگزاری کار ایران

واکنش پلیس راهور درباره ورود شرکت زرماکارون به عرصه خودروسازی/ دنبال مونتاژ خودرو هستند نه تولید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۶۹۳

رییس پلیس راهور انتظامی کشور نسبت به ورود کارخانه زرماکارون به عرصه خودروسازی واکنش نشان داد.

«سردار کمال هادیانفر» رییس پلیس راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سامانه مدیریت یکپارچه ترافیک و رسیدگی به سوانح و تصادفات در کشور گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی با بیمه مرکزی نیز داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم امسال این طرح را به عنوان یک طرح ملی به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: این برنامه ۸ الی ۹ گام اساسی دارد که یکی از این موارد این است که تمام کروکی‌ها الکترونیکی خواهد شد تقلب و کلاهبرداری در تصادفات به اقل ممکن می‌رسد و اطلاعات تصادفات فوتی و جرحی به صورت آنلاین بین پلیس و بیمه تبادل خواهد شد. همچنین رانندگان پرخطر و پرتخلف و افرادی که بی‌محابا رانندگی می‌کنند اطلاعاتشان به لحظه به بیمه داده خواهد شد و تعرفه‌های بیمه آن‌ها تغییر خواهد کرد.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: همچنین رسیدگی به تصادفات خسارتی و همچنین صحت‌سنجی تصادفات از دیگر گام‌های این برنامه است.

سردار هادیانفر درباره احراز هویت پستی به صورت الکترونیک تصریح کرد: در صورت اجرای این برنامه ضرورتی ندارد که اگر فردی مستاجر است مدرکی برای استیجاری بودن منزل خود ارائه دهد و از این طریق جلوی قولنامه‌های صوری گرفته خواهد شد. وقتی فردی در سامانه پلیس من ثبت نام انجام می‌دهد در همین اپلیکیشن فرد می‌تواند آدرس خود را کامل کند و بعد از طریق ارتباطی که بین سامانه‌ها وجود دارد آدرس از طریق کد پستی تطبیق داده می‌شود و اگر درست باشد تاییدیه صادر می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ورود شرکت زر ماکارون در بحث خودروسازی و نظر پلیس در این خصوص گفت: قطعا هر کارخانه‌ای که می‌خواهد وارد صنعت خودروسازی شود باید مجوزهای لازم را دریافت کند و از وزارت صمت مجوز‌های دریافت کرده و مورد تایید پلیس، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد باشد و این مراحل را طی کنند.

رییس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: نظر من این است که این‌ها بیشتر به دنبال مونتاژ خودرو هستند، نه تولید خودرو. معمولا اینگونه است که یک محصول را در خارج از کشور شناسایی کرده و در داخل کشور مونتاژ را انجام می‌دهند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه خودروهای اسقاطی موجب افزایش خسارت ناشی از تصادفات می‌شوند، گفت: من در جلسه‌ای به آقای سلاجقه نیز اعلام کرده‌ام که محیط زیست باید در زمینه رای دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک ورود کند و نمی‌شود که یک قانونی وجود داشته باشد بعد یک نفر به دیوان اعتراض کرده و قانون را دگرگون کند و این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: باید محیط زیست در این زمینه ورود کند و قانون را اصلاح کند. شرط اینکه خودرو صرفا معاینه فنی داشته باشد و به کار خود ادامه دهد شرط درستی نیست.

رییس پلیس راهور فراجا در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال چند خودروی فرسوده از رده خارج شده‌اند؟ گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده بسیار پایین است و از ابتدای سال هیچ خودروی فرسوده‌ای اسقاط نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز