خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز اقدام عملی برای مبارزه با فساد در شهرداری مشاهده نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۶۸۸

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بررسی گزارشات سازمان بازرسی کل کشور و نظرسنجی‌هایی که توسط نهادهای رسمی انجام شده است، نشان می‌دهد که در یک دهه گذشته در میان تمام نهادهایی که به طور مستقیم به مردم خدمات می‌دهند، شهرداری تهران همواره جزو سه نهاد اول از نظر نارضایتی مردمی، عدم پاسخگویی مناسب و تعداد بالای شکایات بوده است. البته این مساله مربوط به این دوره از شهرداری تهران نیست و به عملکرد دوره‌های قبلی شهرداری بازمی‌گردد.

«ناصر امانی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شناسایی ۱۲۰ گلوگاه فساد در شهرداری گفت: با توجه به این که یکی از شعارهای آقای زاکانی پیش از شهردار شدن، مقابله با فساد اداری موجود در شهرداری بوده است، ما امیدواریم که عزمی جدی برای مبارزه با فساد، رانت خواری و سوء استفاده از موقعیت‌ها در دوره جدید مدیریت شهری وجود داشته باشد، ولی ما هنوز اقدامی عملی برای مبارزه با فساد در دوره جدید مشاهده نکرده‌ایم.

وی افزود: تقاضای ما از مسئولان سازمان بازرسی شهرداری تهران این است که شفاف‌سازی بیشتری درباره شناسایی ۱۲۰ گلوگاه فساد در شهرداری انجام دهند و به اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم پایتخت توضیح دهند که این ۱۲۰ گلوگاه کجاست و شهرداری دقیقا چه برنامه‌ای برای مبارزه با آن دارد، چون اعضای شورای شهر نیز مانند مدیران شهرداری تمایل دارند که حتما گلوگاه‌های فساد در مدیریت شهری را مسدود کنند.

مبارزه با فساد، مطالبه اصلی مردم از مدیریت شهری تهران

امانی ضمن تایید وجود فساد در بدنه اجرایی شهرداری تهران از دوره‌های قبلی گفت: متاسفانه بررسی گزارشات سازمان بازرسی کل کشور و نظرسنجی‌هایی که توسط نهادهای رسمی انجام شده است، نشان می‌دهد که در یک دهه گذشته در میان تمام نهادهایی که به طور مستقیم به مردم خدمات می‌دهند، شهرداری تهران همواره جزو سه نهاد اول از نظر نارضایتی مردمی، عدم پاسخگویی مناسب و تعداد بالای شکایات بوده است. البته این مساله مربوط به این دوره از شهرداری تهران نیست و به عملکرد دوره‌های قبلی شهرداری بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری تهران در دوره‌های گذشته، باعث شده است که یکی از اصلی‌ترین مطالبات عمومی از مدیران شهری در دوره جدید، مبارزه با فساد در بدنه اجرایی شهرداری باشد، اما در دوره جدید متاسفانه بیشتر از آن که شاهد برداشته شدن گامی اجرایی برای مبارزه با فساد در شهرداری تهران باشیم، صحبت‌های مسئولان شهرداری درباره لزوم مبارزه با فساد را شنیده‌ایم و امیدواریم در ماه‌های آتی به جای حرف زدن، شاهد انجام اقداماتی عملی توسط مدیران شهری برای مبارزه با فساد باشیم.

سامانه شفافیت شهرداری تهران در دوره جدید به‌روزرسانی نشد

امانی ضمن تحسین اقدام دوره قبلی شورای شهر و مدیریت شهری برای راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری تهران اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در سال‌های اخیر برای مبارزه با فساد در شهرداری انجام شده، راه‌اندازی سامانه شفافیت بوده است. پیگیری اعضای دوره پنجم شورای شهر برای تاسیس این سامانه، باعث شده است که عموم شهروندان بتوانند به بخشی از اطلاعات مالی و قراردادهای مربوط به شهرداری تهران دسترسی داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه در خلأ زمانی که در دوره تغییر مدیریت قبلی و فعلی شهر تهران به وجود آمد، سامانه شفافیت شهرداری به طور کامل به‌روزرسانی نشد و در دوره جدید شاهد آن هستیم که بخشی از اطلاعاتی که باید روی سایت شفافیت قرار داده می‌شد، هنوز در این سامانه بارگذاری نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: من شخصا با بیان تذکری در صحن علنی شورای شهر از مسئولان شهرداری درخواست کردم که حتی اگر در دوره قبلی این اتفاق نیفتاده است، مدیران دوره جدید پیش قدم شوند و اطلاعات مربوط به تعداد و مشخصات تمام افرادی را که در دوره فعلی جذب شهرداری تهران شده اند، در سامانه شفافیت بارگذاری کنند، اما متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

لزوم بارگذاری حقوق و مزایای مدیران شهرداری در سامانه شفافیت

امانی با تاکید بر لزوم تکمیل اطلاعات موجود در سامانه شفافیت شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران برای شفافیت هرچه بیشتر فعالیت‌های خود باید تمام اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران شهرداری را در سامانه شفافت بارگذاری کند. همچنین لازم است گزارشات مربوط به قراردادهای شهرداری با پیمانکاران و پروژه‌هایی که مدیریت شهری به بخش خصوصی واگذار می‌کند، به طور کامل در سامانه شفافیت قرار داده شود. علاوه بر این لازم است شهرداری تهران تمام کمک‌هایی را که از محل اعتبارات و اختیارات خود به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌دهد، در سامانه شفافیت اعلام کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مهمترین گام‌هایی که شهرداری تهران می‌تواند برای اثبات عزم جزم خود در راستای مبارزه با فساد بردارد، به‌روزرسانی اطلاعات موجود در سامانه شفافیت شهرداری است، زیرا این حق عموم مردم تهران است که از نحوه دخل و خرج پایتخت اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز