خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تشریح برنامه های جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۸۰۵

معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با اشاره حضور جشنواره فرهنگی ملل در این دانشگاه از حضور 21 ملیت خارجی در این جشنواره خبر داد.

«محمد مولوی»، معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل در این دانشگاه اظهار کرد: بیش از 21 ملیت خارجی و بالغ بر 32 دانشگاه ایران که دانشجویان خارجی دارند در آن حضور دارند.

وی افزود: جشنواره از روز شنبه 18 تیرماه آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت. برنامه‌های این جشنواره در طول برگزاری هر روز تکرار می‌شود اما مخاطبان آن متفاوت خواهند بود.

مولوی در ادامه با بیان اینکه از بیش از 80 سفیر کشورهای خارجی و رایزن‌های فرهنگی آنان نیز برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آمده است، گفت: حدود 70 مقام کشوری و استانی به این جشنواره دعوت شده‌اند.

وی یادآور شد: ملیت‌های غیر ایرانی در این جشنواره غرفه‌های زیادی دارند که توسط دانشجویان اداره می‌شود و در آن غذاها، لباس‌ و سایر نمودهای فرهنگی خود را به منسه ظهور می‌رسانند. علاوه بر غرفه‌های دانشجویی، برخی از سازمان‌ها و نهادها نیز در محل جشنواره غرفه‌هایی را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن به کارهای فرهنگی می‌پردازند.

معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی قزوین در مورد هدف این جشنواره نیز گفت: هدف این جشنواره آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم ملل مختلف و غنی‌تر کردن فرهنگ ملل در سایه کارهایی دانشگاهی است.

وی ادامه داد: این اولین جشنواره‌ای است که به این شکل برگزار می‌شود، تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌های دیگر که در سایر دانشگاه‌ها برگزار می‌شود در این است که در این جشنواره بر روی فرهنگ، تعاملات فرهنگی، صنایع دستی، آداب و رسوم، گسترش دیپلماسی فرهنگی و علمی و همچنین مفرح کردن بستر دانشگاه برای ایجاد تعاملات بهتر فرهنگی است.

وی افزود: تا امروز جشنواره فارغ‌التحصیلان با جشنواره فرهنگی همزمان برگزار می‌شد اما امسال وزارت علوم تصمیم گرفت امسال این به صورت جدا برگزار کند و در حال حاضر جشنواره فرهنگی آن برگزار می‌شود.

مولوی یادآور شد: در این جشنواره همچنین کارگاه‌هایی از سوی دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز پیرامون مسائل روز برگزار می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز