خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره اقدامات قرارگاه «تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها»/ رفع مشکلات معیشت و مسکن نیروها از اولویت‌های فراجا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۴۱۲

رییس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از حقوق و مزایای همکاران ما صرف هزینه‌های مسکن می‌شود، توضیحاتی درباره اقدامات قرارگاه تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ارائه کرد.

سردار مهدی معصوم بیگی رییس پلیس پیشگیری فراجا در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره ارتقای وضعیت معیشت و مسکن ماموران کلانتری‌ها گفت: بحث معیشت یکی از اولویت‌های اساسی در فراجا است. در این خصوص موضوع مسکن نیز از اولویت‌های بحث معیشتی کارکنان محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: به همین منظور قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه تامین مسکن ملکی و سازمانی در فراجا تشکیل شده است. فرماندهی کل فراجا نیز موضوعات مرتبط با این قرارگاه را پیگیری می‌کنند. همچنین اقداماتی در بخش ملی مسکن برای کارکنان فراجا صورت می‌گیرد. 

رییس پلیس پیشگیری فراجا خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن کارکنان ما هم در بخش خانه‌های سازمانی و هم در بخش خانه‌های ملکی با کمبود مواجه هستیم. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از حقوق و مزایای همکاران ما صرف هزینه‌های مسکن می‌شود. انشالله با تشکیل این قرارگاه و برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته است بتوانیم در یک فرآیند ۵ساله بخش قابل توجهی از مشکلات همکاران‌مان را چه در بحث خانه‌های ملکی و چه در بحث خانه‌های سازمانی تقلیل داده و به حداقل ممکن برسانیم. 

سردار معصوم بیگی در پاسخ به اینکه آیا ماموران کلانتری‌ها در اولویت دریافت مسکن در قرارگاه مسکن فراجا هستند، گفت: در این خصوص فرآیندی وجود دارد و شاخص‌هایی را مانند سالهای خدمتی، عدم دارا بودن مسکن و… مشخص و شده و براین اساسا کارکنان امتیازبندی می‌شوند؛ افرادی که در این فرآیند امتیاز بیشتر است در اولویت اول قرار می‌گیرند. بالتبع مجموعه‌های کلانتری و پاسگاه‌ها در دریافت خانه‌های سازمانی قطعا یکی از اولویت‌ها خواهند بود. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در راستای کاهش کمبود نیروی انسانی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها چه اقداماتی صورت گرفته گفت: ماموریت‌ها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها زیاد است و کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مجموعه‌ای هستند که باید به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و به مردم خدمات ارائه دهند. 

رییس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه یکی از مجموعه‌های انتظامی که تعطیل بردار نیستند همین مجموعه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها هستند، ادامه داد: به عبارتی مصداق اینکه امنیت تعطیل بردار نیست در ماموریت‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تجلی می‌شود. از طرفی هم با توجه به گستردگی ماموریت‌ها متناسب با آن باید نیاز به کارکنان مرتفع شود. 

سردار معصوم بیگی با اشاره به تشکیل قرارگاه تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: در راستای رفع ارتقای کار کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها قرارگاهی با عنوان قرارگاه تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل شده است. در ذیل این قرارگاه ده کمیته فعالیت می‌کنند که یکی از این کمیته‌ها کمیته نیروی انسانی و خوشایندسازی است. 

وی ادامه داد: ماموریت و وظیفه این کمیته پرداختن به امر تقویت نیروی انسانی و نگه داشت و ایجاد جذابیت برای خدمت در کلانتری و پاسگاه‌ها است. در این کمیته که در ذیل قرارگاه تحول کلانتری‌ها فعالیت می‌کند در تلاش است تا رفته رفته بتوانیم این بخش را ارتقا دهیم یعنی کمبود نیرو در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را رفع کرده و وضعیت آن‌ها را بهبود و ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز