خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان مطرح کرد:

اقبال اصلی دانشجویان بین‌الملل به رشته‌های علوم انسانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۱۸

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق آمار، دانشجویان بین‌الملل عمدتا به ۲۳ رشته موجود در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی رغبت بیشتری نشان داده‌اند و اقبال عمومی این دانشجویان رشته‌های علوم انسانی است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هاشم‌داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های ایران، از سه طریق وارد دانشگاه می‌شوند، برخی از این دانشجویان از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه می‌شوند که عموما اتباع مقیم کشور ایران و اغلب از کشور افغانستان و عراق هستند. 

او افزود: بخش دیگر دانشجویان بین‌الملل ما دانشجویان شهریه‌پرداز هستند و بخش دیگر مربوط به دانشجویان بورسیه می‌باشد. 

معاون وزیر علوم اظهار کرد: رشته‌های تحصیلی پر متقاضی در میان دانشجویان بین‌الملل به ترتیب شامل حقوق، کامپیوتر، پزشکی عمومی، حسابداری، زبان و ادبیات فارسی، علوم قرآن و حدیث، عمران، مدیریت بازرگانی، تربیت بدنی، برق اقتصاد، زبان عربی و ادبیات عرب، روانشناسی، مهندسی مکانیک، تاریخ، زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت رسانه، مدیریت دولتی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، پرستاری، دندانپزشکی است که حدود ۷۲ درصد از متقاضیان دانشجویان بین‌الملل را تشکیل می‌دهد و مابقی از سایر رشته‌ها هستند. 

داداش‌پور افزود: در مجموع می‌توان گفت که حدود ۵۱ درصد از این دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم انسانی، ۱۵ درصد متقاضی رشته‌های فنی و مهندسی و ۵ درصد متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هستند. 

معاون وزیر علوم با بیان اینکه بیشترین متقاضیان این رشته‌ها دانشجویان پسر هستند؛ بیان کرد: از تعداد کل دانشجویان بین‌الملل متقاضی این ۲۳رشته، ۲۷ درصد دانشجویان دختر و ۷۲ درصد دانشجویان پسر هستند. 

او در پایان ضمن تاکید بر سیاست وزارت علوم در جذب دانشجویان بین الملل، اظهار داشت: جا دارد و ضرورت ایجاب می‌کند دانشگاههای غیر علوم انسانی با توسعه کمی و کیفی مجموعه خود و شناساندن جایگاه علمی، در جذب دانشجویان تلاش نمایند و ما بتوانیم در همه رشته‌های دانشگاهی، از ظرفیت‌های موجود برای تبادل علمی بهره‌مند گردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز