خبرگزاری کار ایران

موادمخدر جزو پنج تجارت مهم دنیاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۱۳

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: موادمخدر یکی از پنج تجارت مهم دنیا است و مافیای موادمخدر به دلیل گردش مالی بالای تجارت موادمخدر، برنامه‌ها و نقشه‌هایی را برای جوانان دارد.

به گزارش ایلنا، مصطفی هادی‌زاده در مراسم اولین دوره مسابقات تکواندو یادواره شهدای مبارزه با موادمخدر که به میزبانی هیات تکواندو استان تهران در رده سنی نوجوانان پسر برگزار شد، گفت: هر ساله ۲۶ ژوئن، مصادف با پنجم تیرماه در ایران، روز مبارزه با موادمخدر گرامی داشته می‌شود و در این روز و به این مناسبت، کشورها گزارش یک ساله اقدامات خود را ارائه و همچنین مراسم‌های مختلفی را با هدف مبارزه با موادمخدر، پیشگیری از اعتیاد و… اجرا می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران با بیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین محور و شاخصه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، گفت: از این رو معتقدیم که باید ۷۰ درصد اقدامات در حوزه پیشگیری و مابقی در حوزه‌های دیگر باشد. یکی از مصادیق بسیار مهمی که در حوزه پیشگیری می‌تواند از ورود اصلی‌ترین مخاطب ما که جوانان و نوجوانان هستند، به اعتیاد جلوگیری کند؛ ورزش است، قطعاً ورزش بازدارنده و دشمن اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اگر یک نوجوان و جوان بتواند در حوزه نشاط، ورزش، شادمانی صحیح، دوستان سالم، حرفه‌آموزی و درآمدزایی فعالیت کند و مهارت‌های لازم را داشته باشد، باید بداند که دوره کسب مهارت، حداکثر نوجوانی است و والدین نیز باید آگاه باشند که اگر نوجوان مهارت‌های لازم را در این دوره به‌خوبی فرانگیرد در آینده ممکن است دچار آسیب‌ها شود.

هادی زاده ادامه داد: درمان اعتیاد، سخت و پیچیده است؛ چرا که اعتیاد راهی بی‌بازگشت دارد. جوان و نوجوانی که اطلاعاتش محدود باشد و باور داشته باشد که محرک‌ها اعتیادآور نیستند، در آینده دچار مصیب‌هایی می‌شود که قابل جبران نخواهد بود؛ لذا هرچقدر در کشورمان دایره شمول ورزشکاران افزایش یابد، قطعاً میزان آسیب کمتر خواهد بود.

براساس اعلام روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ هادی‌زاده در پایان گفت: موادمخدر یکی از پنج تجارت مهم دنیا است و مافیای موادمخدر به دلیل گردش مالی بالای تجارت موادمخدر، برنامه‌ها و نقشه‌هایی را برای جوانان دارد، اما اگر همگان آگاه باشند که در عرصه ورزش و خودسازی، هر چقدر سرمایه‌گذاری شود؛ میزان آسیب کمتر خواهد بود، گرفتار نقشه‌های شوم مافیای موادمخدر نخواهیم شد.

همچنین براتی، رئیس اداره مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز گفت: عامل اصلی در عرصه کنونی مبارزه اصلی با موادمخدر، آگاهی خانواده‌ها است و در تمام دنیا ثابت شده است که در عرصه مبارزه با موادمخدر باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا افراد با آگاهی کامل، اعتیاد و مضرات آن را بشناسند و به سمت آن نروند.

وی ادامه داد: اگر دانش اعتیاد را به فرزندانمان یاد بدهیم، مطمئن باشیم که از این بلای خانمان‌سوز عبور خواهیم کرد، در واقع قسمتی از کار مبارزه با موادمخدر کارهای فرهنگی است که زمان‌بر اما اثرگذار هستند.

خلیلی، نائب رئیس فدراسیون تکواندو نیز در این مراسم با بیان اینکه کسانی که در عرصه موادمخدر تلاش می‌کنند، اجری الهی دارند، گفت: امروز در یک جبهه دشمنانی هستند که برای نابودی بشر تلاش می‌کنند و در جبهه دیگر کسانی هستند که برای نجات بشریت تلاش می‌کنند. یکی از مشکلاتی که جامعه بشری گرفتار آن شده است، موادمخدر است و امروز جمهوی اسلامی ایران با تمام قدرت در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار گرفته است.

نائب رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: دشمن دام بزرگی را برای جوانان ایرانی پهن کرده و سعی دارد که جوانان را از طرق مختلف همچون ترویج مصرف موادمخدر و… به نابودی بکشاند؛ لذا باید اطلاعات درست از مضرات و پیامدهای اعتیاد را به جوانان داده شود.

گفتنی است، در این مراسم یاد و خاطره شهدای مبارزه با موادمخدر گرامی داشته شد و از خانواده شهید «کامبیز سنچولی» شهید مبارزه با موادمخدر تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز