خبرگزاری کار ایران

ملکی خبرداد:

نجات پسر ۸ ساله و زن ۷۰ ساله از زیرآوار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۸۵۴

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از نجات معجزه آسای یک کودک ۸ ساله و زنی ۷۰ ساله از زیرآوار خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۶:۱۱ صبح امروز خبر ریزش یک ساختمان دو طبقه قدیمی در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان ابوفاضل به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان دوطبقه قدیمی به مساحت حدود ۶۰ متر مربع که در مجاورت آن نیز عملیات گودبرداری به عمق حدود یک متر در حال انجام بود و به دلیل این گودبرداری ساختمان مجاور ریزش کرده و به طورکامل تخریب شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی  با بیان  اینکه جنس ساختمان ریزش کرده خشتی و گلی بود، خاطرنشان کرد: بنا به گفته ساکنان این ساختمان، ۱۳ نفر که از اتباع کشور افغانستان بودند در این ساختمان زندگی می‌کردند که در حین ریزش ساختمان دو نفر از آنها یعنی یک پسربچه هشت ساله و پیرزنی حدودا ۷۰ ساله موفق به نجات خود نشده و در زیر آوار مانده بودند، به طوری که پیرزن تمامی بدنش و پسر هشت ساله نیز بیش از نیمی از بدنش در زیرآوار مانده بود.

ملکی با بیان اینکه این ساختمان در یک کوچه باریک قرار داشت و همین موضوع نیز عملیات امداد و نجات را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود، تصریح کرد: عوامل آتش‌نشانی همزمان با ایمن‌سازی محل، اقدامات خود برای نجات این دو نفر را نیز آغاز کرده و دقایقی بعد موفق شدند هر دو نفر را در حالی که دچار آسیب‌دیدگی‌هایی شده اما زنده بودند، از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دهند. نجات این افراد و به خصوص پیرزن که به طورکامل در زیرآوار مانده بود، به نوعی یک نجات معجزه آسا محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی پس از ایمنی سازی محل در ساعت ۷:۲۵ به ماموریت خود خاتمه داده و محل را به عوامل شهرداری تحویل دادند، گفت: این حادثه نشان می‌دهد که پیمانکاران و مجریان ساخت و ساز ساختمان باید به اصول ایمنی به هنگام خاک‌برداری و گودبرداری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز