خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی/ اعتباربخشی برای تجهیز زیرساخت‌های پزشکی در دانشگاه ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۱۹۶

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه افزایش ظرفیت در رشته های پزشکی به دلیل اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اجرا می‌شود گفت: اما قرار نیست درصدی که افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی داریم خیلی زیاد باشد.

«فرهاد ادهمی مقدم» مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی بر اساس مصوبات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بله قاعدتا افزایش ظرفیت دارد به این دلیل که مصوبه در این زمینه وجود دارد. این افزایش ظرفیت‌ها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به سازمان سنجش آموزش کشور داده می‌شود و میزان اضافه شدن ظرفیت پزشکی تنها مربوط به رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد هم نیست. 

او ادامه داد: ما در حال حاضر در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دکتری دامپزشکی پذیرش را از طریق سازمان سنجش انجام می‌دهیم بنابراین ظرفیت‌ها هم به سازمان سنجش اعلام می‌شود. 

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی در مورد اینکه آیا میزان افزایش دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری در رشته‌های پزشکی متفاوت خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: به هرحال دانشگاه‌ها با هم متفاوت خواهند بود همانطور که از نظر کیفیت آموزشی هم دانشگاه‌ها با هم متفاوت هستند. جایی که امکانات بیشتری دارد و کیفیت بالاتری دارد احتمالا ممکن است ظرفیت بیشتری برای پذیرش دانشجوی پزشکی بگیرد و جایی که امکانات کمتر و محدودتر است ظرفیت کمتری از دانشجویان را می‌تواند پوشش دهد و برخی محل‌ها هم ممکن است افزایش ظرفیت نداشته باشیم.

ادهمی در ادامه درمورد آماده بودن امکانات و بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه آزاد برای افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی، توضیح داد: قرار نیست درصدی که افزایش پذیرش داریم خیلی زیاد باشد و تهران به دلیل امکانات بیشتر، احتمالا پذیرش بالاتری دارد. بنابراین برای مثال در دانشگاهی که ظرفیت پذیرش آن ۲۰ دانشجوی پزشکی بوده، با این مصوبه جدید، یک دفعه ۴۰ دانشجوی پزشکی پذیرش نخواهد کرد پس افزایش ظرفیت براساس درصدهای مشخصی است و مثلا ممکن است ظرفیت پذیرش ۲۰ دانشجوی پزشکی یک دانشگاه ما به ۲۵ دانشجو افزایش یابد بنابراین اتفاق خاصی بعد از اجرای این مصوبه نمی‌افتد که چالش برانگیز باشد. 

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی در ادامه درمورد آمادگی زیرساخت‌ها برای چنین اقدامی تاکید کرد: ما حتی اگر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نداشته باشیم هم مرتب زیرساخت‌ها را به روزرسانی می‌کنیم. اعتبار بخشی بطور مداوم توسط وزارت بهداشت هم از دانشگاه‌های دولتی و هم آزاد صورت می‌پذیرد و علاوه بر آن نیز بازدیدهای مکرر و ارزیابی نیز از طریق معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود، همچنین اعتباربخشی هم به تازگی انجام شده و در رصدهایی که انجام دادیم، بخشی از واحدها وضعیت مناسبی داشتند، اما برخی دیگر مناسب نبوده که شش ماه به آن‌ها فرصت داده شده تا خود را به روزرسانی کنند. 

ادهمی با بیان اینکه میزان دقیق افزایش ظرفیت‌ها هنوز رسما اعلام نشده است، اظهار کرد: این افزایش ظرفیت چون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اجرا می‌شود، اما اینکه در هر رشته محل به چه میزان باشد را هنوز نمی‌توان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز