خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت از توسعه پروژه‌های نخبگان حمایت می‌کند/ گام‌های مثبت دولت سیزدهم در حفظ سرمایه‌های انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۱۶

وزیر کشور با بیان اینکه حمایت دولت از نخبگان علمی کشور قطعی است، گفت: دولت از توسعه پروژه‌ها و مسائلی که مربوط به نخبگان است، حمایت می‌کند. هر تولیدی که داخلی می‌شود، یعنی ایجاد ظرفیتی جدید برای حفظ نخبگان در کشور.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره خروج نخبگان از کشور و ارتباط این موضوع با عدم استفاده از این نیروها در جایگاه حکمرانی مردمی، اظهار کرد: باید روی این موضوع دقیق‌تر بحث کنیم. درحالی که عده‌ی زیادی از نخبگان از کشور می‌روند، عده زیادی هم به کشور برمی‌گردند. ما در حال حاضر بر اساس گزارش‌هایی که معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری کشور ارائه می‌دهد، می‌بینیم که گام‌های خوبی برداشته شده و تعداد قابل توجهی از این عزیزان به کشور برگشته‌اند. 

وحیدی با اشاره به اینکه موضوع حفظ نخبگان و سرمایه‌های انسانی در کشور تکلیفی دو طرفه است، اظهار کرد: نخبگان عزیز ما باید مقداری استقامت بورزند تا زمینه‌های کاریشان فراهم شود. دولت هم باید کاملا از آن‌ها حمایت کند. 

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت دولت از نخبگان علمی کشور قطعی است، یادآور شد: دولت از توسعه پروژه‌ها و مسائلی که مربوط به این نخبگان است، حمایت می‌کند. هر تولیدی که داخلی می‌شود، یعنی ایجاد ظرفیتی جدید برای حفظ نخبگان در کشور. 

او افزود: وقتی می‌گویند فلان چیز را از خارج وارد نکنید، موتور، ماشین، هواپیما، کشتی و… را در داخل تولید کنید معنایش این است نخبگانی که متخصص این حوزه هستند در کشور خودمان بمانند. ایجاد این ظرفیت‌ها یعنی حفظ نخبگان در ایران. دولت با تعریف پروژه‌ها و داخلی‌سازی به دنبال همین است که حوزه کاری نخبگان را توسعه دهد تا آن‌ها را حفظ کند. 

وحیدی با بیان اینکه نخبگان باید به یکپارچه‌سازی توجه کنند، عنوان کرد: نخبگان باید با هم یکپارچه شوند و ظرفیت‌هایشان را یکپارچه کنند. همچنین ظرفیت‌های فناورانه خودشان را تقویت و یکپارچه کنند و این مطالبه عمومی است که یک سوی آن دولت قرار دارد و سوی دیگر خود نخبگان هستند. با چنین رویکردی انشالله موضوع مورد بحث در یک نقطه به هم قفل می‌شود و جریان پیشرفت کشور را هم بسیار توسعه خواهند داد.

فاطمه رستمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز