خبرگزاری کار ایران

۵۰ فقره کلاهبرداری با تراکنش‌های ناموفق

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۲۰

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که از اعتماد مغازه داران سوء استفاده و مرتکب ۵۰ فقره کلاهبرداری با تراکنش‌های ناموفق شده بود، خبرداد.

به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» گفت: در پی مراجعه تعدادی از کسبه محل محدوده خیابان «نواب» مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی با ظاهری خوش تیپ بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری این محل قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با تجمیع پرونده‌های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده مشخص شد که متهم با ظاهری فریبنده به واحد‌های صنفی مراجعه و با چرب زبانی و جلب اعتماد مغازه داران کالای مورد نظر را خریداری می‌کرده است ولیکن هنگام پرداخت وجه کالا از متصدیان مغازه می‌خواسته که خود شخصا از دستگاه پوز استفاده کند.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه متهم با کشیدن کارت عابر بانک و اخذ رسید از ارائه رسید دوم به مغازه داران امتناع می‌ورزیده و بدین ترتیب به همراه کالای خریداری شده از مغازه خارج می‌شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: مالکان مغازه که باعدم واریزی وجه مواجه می‌شدند متوجه کلاهبرداری خریدار خوش تیب و تراکنش نا موفق وی شده اند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی تصویری ازمتهم و مشخصات ظاهری وی به دست آمد، گفت: گشت زنی‌های انتظامی ادامه تا اینکه روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری متهم را در داخل مغازه‌ای مشاهده و در یک عملیات ضربتی وی را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری به ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: با تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی و اخذ دستور قضائی به دادسرا مربوط معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز