خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک:

در شهرهای بزرگ پیش دبستانی دولتی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۰۵۷

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که در حال حاضر شهرهای بزرگ نظیر تهران، فاقد مراکز پیش‌دبستانی دولتی هستند.

به گزارش ایلنا، «مجتبی همتی فر» در برنامه صبح و گفت‌وگو با اشاره به مصوبه سال ۹۰، پیش دبستانی را مقطعی رسمی و غیر اجباری خواند و افزود: این دوره توصیه می‌شود و دولت موظف است این دوره‌ها را برای عشایر و روستایی‌های دو زبانه رایگان ارائه کند. 

وی با بیان این که پیش‌تر با وجود فضا و نیروی انسانی کافی، دوره پیش دبستانی به صورت دولتی ارائه می‌شد، اظهار کرد: بعد از اجرای نظام جدید یک پایه به ابتدایی اضافه شد و فضای مدارس با ضریب ۵ کلاس، پایه ششم را نیز پوشش می‌دادند لذا ابلاغ شد اگر مدرسه دولتی فضا دارد، می‌تواند پیش دبستانی را ارائه کند و لذا همه این مراکز به صورت غیر دولتی دایر شدند و در حال حاضر در شهرهای بزرگ پیش دبستانی دولتی وجود ندارد؛ مگر چند مدرسه که فضایی مازاد دارند. 

همتی فر ادامه داد: تفاوت این مراکز با مراکز غیر دولتی، هزینه‌های پایین‌تر است. سازمان تعلیم و تربیت کودک وظیفه دارد خدمات را از بدو تولد تا شش سال ارائه کند. در سه سال اول قصد داریم تربیت در خانواده‌ها صورت گیرد و برای سه سال دوم به تدریج و در شیب ملایمی، بچه‌ها برای ورود به دبستان آماده می‌شوند. 

همتی فر با بیان این که ما به ازای مالی این طرح دیده نشده است، افزود: حدود ۴ میلیون کودک ۳ تا ۶ساله داریم که معدل بودجه‌ای آن هنوز در باور مسئولان قرار نگرفته است. 

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که ظرفیت پیشینِ پیش دبستانی دولتی در اختیار پایه ششم ابتدایی قرار گرفته است، گفت: عملا نیروی مازادی هم نداریم و برای کلاس‌های عادی نیز با کمبود نیرو رو به رو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز