خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پرستاری:

فضا باید برای پرستارنماها ناامن شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۴۹

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: باید با پرستارنماها و افراد سودجو برخورد شود و فضا را برای آنها ناامن کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در همایش پرستاری جامعه‌نگر با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در این برنامه ضمن تاکید بر برخورد با تجویزهای القایی بر موضوع مراقبت جامع نیز تاکید می شود.

وی افزود: مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که در ۱۲ سال آینده، ۱ درصد مراجعه به مطب‌ها و ۱۲ درصد به بیمارستان‌ها کاهش پیدا می‌کند در این میان ارائه خدمات در منازل و پلتفرم‌های مجازی افزایش پیدا می‌کند.

 میرزابیگی ادامه دهد: در دوره کرونا بهترین پاسخ نظام سلامت را گروه پرستاری ارائه داد. در نظرسنجی‌هایی که در حوزه امنیت انجام شد برای نخستین بار نظام سلامت در مقام رضایت‌بخش‌ترین بخش کشور بود این یک سرمایه اجتماعی است که باید تبدیل به یک مشارکت بزرگ شود که سود آن به هر دو گروه پرستاری و مردم برسد.

وی تاکید کرد: نوع رفتار پرستار‌ها در خصوص حفاظت از سرمایه‌ها اهمیت دارد. پرستارها باید با پرستار نماها و افراد سودجو برخورد کنند و فضا را برای آنها ناامن کنیم.

او در ادامه با بیان اینکه کمبود پرستاری تنها پرستاران را فرسوده نمی‌کند، گفت: این موضوع بیماران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. ۹۵ درصد مطالبات پرستاران، حقوق مردم است. چرا پرستاران و پزشکان نباید سود مشترکی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مراکز مراقبت از منزل بیش از ۱۰۰ مورد سود برای مردم را در پی دارد.

وی همچنین با اشاره به پرستاران طرحی که بیکار شده‌اند، از وزارت بهداشت درخواست کرد تا وضعیت این پرستاران را روشن کرده و نسبت به کارگیری این افراد تلاش‌های خود را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز