خبرگزاری کار ایران

"مدارس غیردولتی" به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۶۴

در نشست مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی با سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، بر توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی تأکید شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اصغر باقرزاده و احمد محمودزاده به همراه مدیران کل دو مجموعه، طی نشستی در دفتر این معاونت، موانع و چالش‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و حضور معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس غیردولتی را بررسی کردند. 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی ابراز امیدواری کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی، مدارس غیردولتی را همانند مدارس دولتی ببیند و نسبت به گذشته، حضور بسیار پررنگ‌تری در این مدارس داشته باشد، چرا که این مدارس به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی کرده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر می‌دارد. 

محمودزاده با بیان اینکه چند برنامه اصلاحی در دستور کار داریم، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است؛ برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزها است و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونت‌های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم. 

وی ادامه داد: بستر حضور معاونت‌های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است، بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها همانند دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی؛ و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی. 

در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برای حل مسائل و مشکلاتی از این قبیل در مدارس غیردولتی با جدیت ورود خواهد کرد و برنامه ریزی می‌کنیم تا آسیب‌های اجتماعی این مدارس با حضور مشاوران و مربیان ما حل و فصل شود. 

باقرزاده خاطرنشان کرد: آموزش پرورش باید برای توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی، هیات امنایی و آموزش از راه دور بکوشد. 

شایان ذکر است، بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۸۷۰ هزار دانش آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند و تقاضای افزایش فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دارند. همچنین ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری که اکثریت آن‌ها در مناطق محروم می‌باشند و نیاز به حضور مشاور دارند. همچنین در ۳۳۵۰ مدرسه هیات امنایی کشور، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز