خبرگزاری کار ایران

نشست فرماندهان فرودگاههای کشور با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۸۲۸

سرپرست حجاج ایرانی درنشست فرماندهان فرودگاههای کشور به این مجموعه توصیه کرد که ضمن عمل به وظایف خود، زائران خانه خدا را محترم شمارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در نشست رئیس و فرماندهان پلیس فرودگاههای کشور با اشاره به اینکه حج در دوران گذشته کاستی‌هایی داشته، شاخصه امام خمینی (قدس سره) را احیاگرحج ابراهیمی دانست.

دراین نشست تخصصی که ویژه عملیات حج ۱۴۰۱ امروز به صورت ویدئو کنفرانس با روسای پلیس فرودگاههای کشور درساختمان این مجموعه در تهران برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: متاسفانه حج در گذر تاریخ با ورود دیدگاههای مختلف و تحریف‌ها از جایگاه اصلی خود و برنامه‌های دینی فاصله گرفته بود و این امام امت بود که حج ابراهیمی را زنده کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه در روایت آمده است زمانی فرا می‌رسد که حج توانگران برای تفریح، حج افراد متوسط جامعه برای تجارت و حج افراد ضعیف برای کسب درآمد خواهد بود، تصریح کرد: زائران خانه خدا این فرصت گرانبها در عمرشان را به بهای تفریح، تجارت و سود جویی از دست ندهند و در زمان حضور در سرزمین وحی به بهترین نحو از این سفرمعنوی بهره ببرند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) علت حج را «الوفود الی الله- حرکت به سوی خدا و حضور در حرم خدا دانست» و گفت: عموم افراد در قیامت در رابطه با مکه احساس غبن می‌کنند حتی آن‌ها که به زیارت این خانه، مشرف شده‌اند غصه می‌خورند که چرا بیشتر تلاش نکردند.

وی افزود: کسانی هستند که آرزو و عشق به این سرزمین دارند و از خداوند می‌خواهند که زیارت این مکان شریف را قسمت‌شان کند، خداوند رئوف هم پاداش حاجی را به آن‌ها خواهد داد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) ویژگی‌های فراوانی داشت و امام امت (قدس سره) بخاطر این ویژگی‌ها برحج ابراهیمی تاکید داشتند، اظهار داشت: حضرت ابراهیم درمسیر انسان‌سازی طرح و برنامه داشت و با عنایات الهی خانه خدا را با فرزندش بنا کرد خانه‌ای که قرون متمادی مطاف ملائکه الهی و قبله بندگان خوب خدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم از خداوند می‌خواهد که ایشان و فرزندشان اسماعیل تسلیم خداوند باشند و پیامبری از نسل‌شان را برای هدایت مردم قرار دهد، گفت: خداوند پیامبراکرم (ص) را برگزید و مسلمانان با وجود گذشت بیش از ۱۴ قرن از ظهور اسلام به آن حضرت و سخنانشان ایمان دارند و پیرو راه ایشان هستند.

وی دربیان مفهوم حج ابراهیمی گفت: مومنی که به حج می‌رود باید تسلیم درگاه خدا باشد و غیر فرمان خدا چیز دیگری از نظرش نگذرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب سپس درباره رعایت نکاتی که موجب می‌شود سفر حج به خوبی انجام شود، توضیحاتی ارائه داد و گفت: حتی حضرت ابراهیم خلیل از خداوند می‌خواهد که «أَرِنَا مَنَاسِکَنَا» مناسک حج و عبادت درست را به او بیاموزد.

وی همچنین با اشاره به این روایت از حضرت علی (ع) «الْحَاجُّ و الْمُعْتَمِرُ وَفْدُ اللَّهِ وَ حَقٌّ عَلَی اللَّهِ أَنْ یُکْرِمَ وَفْدَهُ وَ یَحْبُوَهُ بِالْمَغْفِرَةِ» اظهار داشت: حجاج در ایام حج و عمره مهمان خدا هستند و حق دارند مورد احترام و اکرام باریتعالی قرار گرفته و خداوند با مغفرت و آمرزش نسبت به آن‌ها اظهار محبت نماید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با طرح این سوال که وقتی خداوند کریم این زائران را مورد تکریم خود قرار می‌دهد چرا ما بندگان آن‌ها را تکریم نکنیم، به حاضران توصیه کرد تلاش کنند زائران خانه خدا و حرم حسینی را محترم شمارند و به این افراد که برای زنده نگاه داشتن دین و حج ابراهیمی گام بر می‌دارند اکرام و توجه نمایند.

وی ماموریت پلیس فرودگاههای کشور را ارزشمند و نتیجه آن را مایه سرافرازی زائران در سرزمین وحی دانست و خطاب به آن‌ها گفت: در چارچوب ماموریتی که بعهده دارید به وظایف خود عمل کنید و به حرمت زائرخانه خدا، به حجاج احترام بگذارید.

وی افزود: شما هرچه در داخل کشور دقت بیشتری داشته باشید زائران ایرانی در کشور میزبان سرفرازتر خواهند بود.

در این نشست، پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در سخنانی به آمادگی کامل پلیس فرودگاههای کشور در استان‌ها برای خدمت به زائران سرزمین وحی اشاره کرد و از اتخاذ تدابیر مناسب برای اجرای عملیات حج ۱۴۰۱ خبرداد.

گفتنی است امسال بیش از ۳۹ هزار و ششصد زائر از طریق ایستگاههای پروازی کشورمان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز