خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

کنترل اراذل و اوباشِ سطح دار توسط پلیس امنیت/ کاهش شرارت در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۴۱

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به اجرای طرح اقتدار در تهران درباره مقابله با اراذل و اوباش در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات پلیس امنیت در اولین مرحله از طرح اقتدار در سال ۱۴۰۱ گفت: برای اجرای طرح اقتدار که اولین مرحله آن قرار بود در سال ۱۴۰۱ اجرا شود، یک هفته کارهای اطلاعاتی را در خصوص اراذل و اوباش و افرادی که اقدام به فروش سلاح می‌کنند انجام داده بودیم. 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این عملیات دو باند قاچاق سلاح و مهمات نیز منهدم شد، ادامه داد: در راستای اجرای طرح اقتدار ۱۳۰ عملیات را در مدت ۴۸ ساعت انجام داده و ۲۷۰ متهم را دستگیر کردیم. این افراد غالبا افرادی هستند که شرارت، درگیری و مزاحمت داشته اند. 

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران خاطرنشان کرد: در این عملیات همچنین حدود ۲۰ باند منهدم شد که این افراد در بین اراذل و اوباش باهم شبکه‌هایی را ایجاد کرده بودند و اقدام به شرارت، شرط‌بندی و آزار و اذیت مردم می‌کردند که خوشبختانه همه این افراد دستگیر شدند. 

راستی با اشاره به سلاح‌های سرد دست ساز اراذل و اوباش گفت: در یک مورد نیز از یک چوب بیسبال که با یک سیم خاردار پیچیده شده بود، یک سلاح مرگبار درست کرده بودند و با این وسیله اقدام به شرارت می‌کردند. 

وی ادامه داد: نوع تجهیزات و وسایل دست ساز تغییراتی کرده است که اگر این افراد از این ابتکارشان برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده می‌کردند، قطعا خیلی بهتر بود. 

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در پاسخ به این سوال که میزان شرارت در تهران به چه صورتی است، تصریح کرد: آمارهای ما حاکی از این است که الحمدالله به واسطه اقدامات و نوع برخوردهایی که پلیس با افراد اراذل و اوباش دارد با کاهش شرارت در تهران مواجه هستیم. 

سرهنگ راستی ادامه داد:  اراذل سطح یک در مدت زمان‌های مشخص شده به مرکز عملیات پلیس امنیت مراجعه می کنند. اراذل و اوباش سطح‌بندی شده هستند و افرادی که در سطح دو قرار دارند در مدت زمان مشخص به پایگاه‌ها مراجعه کرده و تحت کنترل هستند و اراذل سطح سه با همکاری که با کلانتری‌ها داریم توسط آن‌ها و همچنین پایگاههای پلیس امنیت کنترل می‌شوند. 

وی تاکید کرد: همه این افراد در چرخه اطلاعاتی پلیس هستند گاهی اوقات هم که شرارت در تهران اتفاق می‌افتد ما سریعا اقدام خواهیم کرد و با این افراد به شدت برخورد خواهیم کرد.

کنترل اراذل و اوباشِ سطح دار توسط پلیس امنیت/ کاهش شرارت در تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز