خبرگزاری کار ایران

ارفاقات قانونی و پابندها درجهت تعدیل جمعیت کیفری بکار گرفته می‌شوند/ پیگیری جدی بر انتقال زندان به بیرون از فضای شهری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۷۱

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه سرکشی از مراکز تأمینی و تربیتی استان البرز، از ندامتگاه کرج بازدید و از افزایش ارفاقات قانونی و استفاده از پابندها به مددجویان واجد شرایط، برای تعدیل جمعیت کیفری آن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جریان سفر به استان البرز، از ندامتگاه کرج بازدید و از نزدیک شرایط حاکم بر این مرکز و مددجویان و دغدغه‌های آن را مورد سرکشی قرار داد.

محمدی در این بازدید از نزدیک در بخش‌های مختلف همچون کارگاه‌های اشتغال، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های هنری ازجمله خوشنویسی و خطاطی قرآن حضور یافت.

سرکشی از خوابگاه کارکنان شیفتی تا پیگیری وضعیت مددجویان بیمار

بازدید از فروشگاه‌های مستقر در اندرزگاه‌ها و رصد قیمت اقلام موجود و همچنین آشپزخانه درجهت رصد کیفیت غذایی مددجویان و کارکنان شیفتی نیز مورد توجه جدی محمدی قرار گرفت. رئیس سازمان زندان‌ها همچنین علاوه بر بازدید از محل استراحت نیروهای شیفتی و مراقبین و بررسی وضعیت مددجویان بیمار، در بخشی دیگر نیز در جمع زندانیان قرار گرفت و به گفتگو با آنان نشست.

در بخشی از این بازدید غلامعلی محمدی در جمع کارکنان ندامتگاه، با تأکید بر بهداشت محیط و حفظ امنیت و ایمنی در فضای خوابگاهی، تأکید داشت: با توجه به تراکم جمعیت در ندامتگاه، نیاز به توسعه فضای اسکان دیده می‌شود که امیدوارم بتوان با توسعه فضا، ازدحام جمعیت در سالن‌ها را کاهش داده و به حد استاندارد رساند.

 ارائه راهکارهایی برای تعدیل و کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه کرج

رئیس سازمان زندان‌ها در این راستا توضیح داد: یکی از راهکارها برای تعدیل جمعیت کیفری ندامتگاه کرج، تکمیل سوله‌ای با پیشرفت ۸۰ درصدی است که بزودی با تأمین اعتبار، درجهت تعدیل جمعیت حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما با دادگستری البرز نیز تعامل تنگاتنگی داریم و از ارفاقات قانونی به شکل حداکثری بعنوان راهکار دوم برای کاهش جمعیت کیفری استفاده خواهیم کرد. در عین حال آمار استفاده مددجویان واجدشرایط از پابندهای الکترونیک قابل توجه است و این آمار افزایش می‌یابد.

تأکید دوباره بر انتقال زندان به بیرون از فضای شهری

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تأکید بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای ممانعت از ورود اقلام ممنوعه، در ادامه به وضعیت اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت کارگاه‌های اشتغال ندامتگاه کرج نیز باتوجه به بضاعت موجود، شرایط مساعدی دارد و البته بازهم نیاز به توسعه بیشتر دارد تا از مسیر اشتغال، مددجویان بیشتر در مسیر اصلاح و تربیت قرار گیرند.

محمدی عنوان کرد؛ انتقال زندان به بیرون از فضای شهری به جد در دستور کار است و امیدوارم پیگیری‌های ما منجر به اتفاقات خوبی در این راستا شود.

همچنین رئیس سازمان زندان‌ها پس از بازدید و در نشست جمع‌بندی خود با سایر مدیران ستادی و استانی تأکید داشت؛ عمده مشکلات زندان‌های استان کرج، بحث تراکم جمعیت کیفری است که این موضوع در جلسه با رئیس کل دادگستری هم مطرح شد. خوشبختانه تعامل دادگستری و زندان‌ها در استان و عزم و اراده جدی مدیرکل استان جهت حل مشکلات استان هم قابل تقدیر است.

اقدام سریع و میانی برای تعدیل جمعیت کیفری زندان

محمدی در پایان اعلام کرد: یکی از مصوبات سفر امروز، تکمیل فوری سازه نیمه‌کاره برای اسکان مددجویان است که می‌تواند یک اقدام سوم و میان‎برد برای تعدیل جمعیت کیفری باشد.

گفتنی است در این بازدید جمعی از مدیران سازمان زندان‌ها ازجمله معاون قضایی، مدیرکل بهداشت‌ودرمان و همچنین مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی نیز حضور داشتند.

همچنین صبح امروز نیز گروه دیگری از مدیران سازمان ازجمله «مرتضوی» معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و «جمالیان» مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، نیز از ندامتگاه فردیس بازدید کردند.

در پایان بازدیدهای صورت‌گرفته مدیران سازمان زندان‌ها به همراه سایر مقامات بازدیدکننده، طی جلساتی جمع‌بندی خود از مشکلات را مطرح و با اتخاذ تصمیماتی بر رفع آن اقدام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز