خبرگزاری کار ایران

۸ درصد باقیمانده از ظرفیت کاروان‌های حج با اعلام اولویت‌های بعدی تکمیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۶۵۵

با پر شدن ۹۲ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع پیش رو، برای ۸ درصد باقیمانده اولویت‌های بعدی اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپست حجاج ایرانی در سالن وحدت بعثه برگزار شد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب افزود که تکمیل ظرفیت باقیمانده از میان استان‌هایی که درخواست دارند و اولویت‌های بعدی زائران حج ۹۹ که هزینه سفر را کامل واریز کرده‌اند صورت خواهد گرفت. 

اکبر رضایی از آغاز جلسات آموزشی کارگزاران و انجام معاینات پزشکی زائران در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: براساس اعلام هواپیمایی، بدلیل برخی تعمیرات و ضرورت ایمنی پرواز دو ایستگاه از مجموع ۱۹ ایستگاه پروازی در نظر گرفته شده برای انتقال زائران به عربستان آماده بهره برداری نخواهد بود. 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین برای تسهیل در اعزام شماری از زائرانی که سال ۹۹ هزینه سفر خود را پرداخت کرده اند، چند پیشنهاد مطرح کرد که با توصیه‌های سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص برخی موارد جمع‌بندی صورت گرفت و نهایی شد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز خواست که تمامی روحانیون کاروان‌های حج سال ۱۴۰۱ تا هفته آینده مشخص شوند و هیچ کاروانی بدون روحانی نماند. 

در ادامه این جلسه آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در مورد اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی شبکه اجتماعی زیارت ویژه کارکنان، کارگزاران و زائران مجموعه حج و زیارت توضیحاتی داد و حجت الاسلام والمسلمین نواب از مسئولان ذی ربط در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواست که در نشستی مشترک در خصوص انتخاب شبکه اجتماعی مناسب تصمیم گیری و نتیجه را به شورا منعکس کنند. 

دراین جلسه همچنین سید صادق حسینی به محورهای مطرح شده در نشست روز گذشته مسئولان حج و زیارت درجمع اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در خصوص سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه و حج تمتع ۱۴۰۱اشاره و سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد که به سوالات مطرح شده در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی و فرهنگی توضیح و تاکید شود که بعثه با تمام توان مسئولیت‌های خود را انجام داده و خواهد داد. 

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نواب درابتدای این جلسه با گرامیداشت شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر، به مجاهدت‌ها و فداکاری‌های آن حضرت در حمایت و پشتیبانی از رسول مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: شهادت جناب حمزه برای پیامبر بسیار سخت بود و آن حضرت از پیکر مثله شده عموی بزرگوارشان در احد بعنوان تلخ‌ترین صحنه در دوره زندگی‌شان یاد کردند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در تاریخ شاهد حضورخواص مومنین در کنار پیامبر و افراد دنیا طلب هستیم که بدنبال منافع مادی بودند و این دو جریان در طول تاریخ تا امروز هم وجود داشته است. 

گفتنی است: نام‌نویسی از اولویت‌های جدید قراراست بر اساس ظرفیت استان‌ها در سایت به آدرس tamatoreserve. haj. ir انجام شود. 

در حج تمتع ۱۴۰۱ حدود ۳۹ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و روند ثبت نام از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز