خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

با کالابرگ می‌توان از نقدینگی جلوگیری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۲۴

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مقررات فعلی مربوط به وضع عوارض نیازمند اصلاح هستند و بر این اساس قرار شد شورای عالی استان‌ها در این حوزه اقدام کند.

به گزارش ایلنا، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در پنجمین اجلاسیه شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها شبکه اجتماعی مردمی هستند و می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب یک تکلیف برای تمامی آحاد ملت تعیین کردند و آن هم جهاد تببین است و نمایندگان شورای عالی استان‌ها که اعضای آن از دل مردم انتخاب شدند باید به این موضوع توجه داشته باشند

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به جراحی اقتصادی دولت گفت: نمایندگان مردم نمی‌توانند در این حوزه بی‌تفاوت باشند البته دولت نیز باید در رابطه با چنین طرح‌هایی پیوست توجیهی و رسانه‌ای داشته باشد و مردم را برای انجام این جراحی آماده کند.

سروری گفت: با کالابرگ می‌توان از نقدینگی جلوگیری کرد و منابع را برای در تولید داخل استفاده کرد، امیدوارم بتوانیم شاهد تقویت تولید در کشور باشیم و بار دیگر چرخ اقتصادی کشور بچرخد ما در این طرح از دولت حمایت می‌کنیم.

وی با اینکه نظام شورایی در حال نزدیک شدن به نقطه مطلوب است گفت: تعاملات بین شورا و دستگاه‌های مختلف در حال اجرایی شدن است البته هنوز نتوانسته‌ایم با دستگاه قضائی همکاری مناسبی داشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شورای نگهبان به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشکال وارد کرده بود و شوراها را فاقد وضع عوارض دانسته بود اما در نهایت موافقت شد تا شوراها همچنان عوارض را وضع کنند.

سروری ادامه داد: مقررات فعلی مربوط به وضع عوارض نیازمند اصلاح هستند و بر این اساس قرار شد شورای عالی استان‌ها در این حوزه اقدام کند.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته خبرهای ناگواری در خصوص فرونشست زمین خصوصاً در استان‌هایی که دارای آثار باستانی هستند مطرح شده است گفت: اگر این موضوع مورد بررسی قرار نگیرد فاجعه رخ می‌دهد طی ماه‌های گذشته در تهران شاهد چندین مورد فرونشست زمین بودیم به دنبال این هستیم تا با برگزاری جلسات تخصصی این مشکل را برطرف کنیم.

سروری تفاهم نامه شورای عالی استان‌ها و مجمع کلانشهرهای ایران گفت: در بستر این تفاهم نامه می‌توان مشکلات مربوط به کشور را برطرف کرد و از ظرفیت تمام کلانشهرها برای تقویت بنیه کارشناسی شوراها بهرمند شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: کمیسیون کلان‌شهرها که تنها کمیسیون مهم برای مطرح کردن مسائل ما در دولت بود متوقف شده بود اما با تلاش شهردار تهران این مشکل در هیأت دولت برطرف شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز