خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

طرح تغذیه رایگان سال آینده ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز مناطق محروم را در برمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۹۲۷

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، صادق ستاری‌فرد پیش از ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت در آیین آغاز طرح کشوری طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی که در مدرسه اسدی لاری محمد‌شهر در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج آغاز شد، اظهار کرد: بسته امنیت غذایی دانش آموزان با حمایت وزیر آموزش و پرورش و به صورت نمادین و آزمایشی در یکی از مدارس استان البرز و حاشیه شهر کرج افتتاح شد و در سیستان و بلوچستان نیز این طرح اجرا می شود.

وی افزود: اجرای این طرح با این هدف است که از مهرماه سال آینده 3 میلیون تا ۵ میلیون دانش آموز مناطق محروم و کمتر برخوردار را دربرمی گیرد.

ستاری فرد ادامه داد: یکی از سیاست ها و اهداف آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و یکی از ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت ساحت زیستی و بدنی است معتقدیم سلامت زیربنا، بسترساز و پیش نیاز تربیت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا نشان داد اگر سلامت دانش آموزان در معرض خطر باشد آموزش و تربیت دانش آموزان نیز به مخاطره خواهد افتاد اظهار کرد: 3 مولفه اصلی برای سلامت دانش آموزان، تحرک و ورزش؛ تغذیه و بهداشت فردی؛ خواب مناسب است که موضوع تحرک، ورزش و تغذیه با برنامه و طرح ها در دوره جدید آموزش و پرورش به سیاست تربیت تمام ساحتی در کوتاه مدت نزدیکمان می کند.

سخنگوی آموزش و پرورش عنوان کرد: بسته امنیت غذایی دانش آموزان اهمیت دارد لذا 60 درصد دانش آموزان وعده غذایی 6 روز کامل را دارند اما 40 درصد مصرف ناقص صبحانه را دارند؛ از یک تا 5 روز در هفته، 40 درصد دانش آموزان صبحانه میل نمی کنند اما تعذیه در رشد جسمی، تکامل اندام ها، بهره هوشی و در قرار گرفتن دانش آموز در موقعیت یادگیری موثر است.

وی اضافه کرد: مصرف صبحانه دانش آموز را در موقعیت بهتر یادگیری قرار می دهد ثابت شده که تغذیه سالم و کامل در پیشرفت تحصیلی و در یادگیری و آمادگی ذهنی و حرکتی دانش‌ آموزان موثر است.

ستاری فرد بیان کرد: شاهد هستیم که 31 درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و 7 تا 10 درصد نیز دچار سو تغذیه هستند نیاز داریم آموزش و پرورش با همراهی دستگاه ها و خیرین نسبت به احیای تغذیه دانش آموزی افدام کند.

معاون وزیر گفت: برای این امر با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و همراهی مجلس هزار و 150 میلیارد تومان برای تغذیه و شیر دانش آموزان مناطق محروم پیش بینی شده است برای اینکه بتوانیم تعداد دانش آموزان بیشتری را تحت پوشش این طرح قرار دهیم نیازمند همراهی نهادهای انقلابی و فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح همراهی و همکاری تمام خیرین و نهادهایی که تاکنون یار مدرسه بودند نیاز است امیدوارم بتوانیم نسبت به تامین سلامت دانش آموزان و بسترسازی برای تربیت تمام ساحتی آنان همچنین قرار گرفتن در موقعیت بهتر یادگیری اقدامات خوبی را داشته باشیم‌‌

معاون وزیر بیان کرد: این طرح در البرز برای 35 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و متوسطه اول و در سیستان و بلوچستان برای 40 هزار دانش آموز در 3 دوره تحصیلی اجرا می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز