خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

چینی ها منتظر واریز سهم ۱۵ درصدی ایران برای آغاز تولید ۶۳۰ دستگاه واگن هستند/ هنوز قطاری از متروی تهران به قم امانت داده نشده

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۳۶۲

مدیر عامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه در حال حاضر طرف چینی منتظر است که تامین مالی ۱۵ درصدی انجام و قرارداد را ران کنند، گفت: در مورد تامین منابع ۱۵ درصدی معاون اول رئیس جمهور تدابیری داشتند و مسیر راهی تعیین شده و کارگروهی در شهرداری و وزارت کشور تشکیل شده است.

«مسعود درستی» مدیر عامل مترو تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ۶۳۰ دستگاه واگن قطار که از طریق فاینانس قرار بود وارد شود و آغاز تولید قطارها گفت: تولید شروع نشده است چرا که شروع قرارداد با واریز ۱۵ درصد وجه قرارداد آغاز می‌شود و مسیر تولید از جایی شروع می‌شود که ۱۵ درصد از قرارداد پرداخت شود. در سال‌های گذشته این موضوع ۵ سال محل مناقشه بوده و رفت و برگشت‌های بسیاری شده است. خوشبختانه طی یک الی دو ماه گذشته اقدامات خیلی خوبی از سوی دولت انجام شده است و قرار است واریز ۱۵ درصد عملیاتی شود. 

چینی ها منتظر واریز سهم ۱۵ درصدی ایران برای آغاز تولید ۶۳۰ دستگاه واگن هستند

او درباره جزئیات اقدامات دولت برای عملیاتی شدن واریز ۱۵ درصد اظهار کرد: در مورد تامین منابع ۱۵ درصدی معاون اول رئیس جمهور تدابیری داشتند و مسیر راهی تعیین شده است و کارگروهی در شهرداری و وزارت کشور تشکیل شده است و به صورت مداوم در این کارگروه موضوعات مطرح و گام به گام پیش می‌رود. 

درستی ادامه داد: امیدواریم که این برای بار آخری باشد که برای واریز ۱۵ درصد سهم ایران کارگروه تشکیل می‌شود و طی یک تا دو ماه آینده به سرانجام برسد و این امر محقق شود. چرا که تولید زمانی شروع می‌شود که پرداخت‌ها انجام شود. در حال حاضر طرف چینی منتظر است که تامین مالی ۱۵ درصدی انجام و قرارداد را ران کنند. 

تا یک سال و نیم آینده قطاری به متروی تهران تزریق نمی شود

مدیر عامل شرکت مترو تهران افزود: برآورد این است بعد از این اقدام، بین ۲۲ تا ۲۴ ماه بعد ورود واگن به کشور آغاز شود و اولین واگن‌ها ۲۲ تا ۲۴ ماه بعد از واریز پیش پرداخت ۱۵ درصدی انجام می‌شود. 

او درباره ۱۰۵ واگن قطاری که قرار است از طریق تهاتر نفت تامین شود توضیح داد: قراردادی با شرکت واگن‌سازی تهران منعقد شده است که مبنای آن استفاده از قطار ملی است. انشالله طی یک الی دو ماه آینده تمام تاییدیه‌های واگن ملی از نظر استانداردسازی و فنی دریافت کنیم و تیم واگن‌سازی تولید ۱۰۵ دستگاه را براساس طراحی واگن ملی انجام می‌دهد. 

درستی ادامه داد: شهردار در حال کارسازی مراحل پیش پرداخت است و به موازات آن به دنبال اخذ تاییدات استاندارد قطار ملی تولید شده هستیم. 

مدیر عامل مترو تهران گفت: کمتر از یک سال و نیم آینده امکان ورود قطاری به خطوط مترویی تهران وجود ندارد. 

هنوز قطاری به قم نرفته است

درستی در پاسخ به سوال دیگری درباره قرض دادن یک رام قطار به متروی قم برای تست سرد و گرم در خطوط مترو این شهر اظهار کرد: هنوز این قطار به قم نرفته است. اما با توافقاتی که طرفین داشتند، نیاز به یک تفاهمنامه یا توافقنامه بین طرفین است، تا مسئولیت‌ها مشخص و زمان واگذاری و بازگشت به تهران نیز مشخص شود در نتیجه همکاران ما در قطار شهری قم و تهران در حال نهایی کردن این موضوعات هستند. 

 ۱۲۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت سال ۹۸ هنوز آزادسازی نشده است

او تاکید کرد: قطار حتما باید به ناوگان تهران بازگردد چرا که به صورت امانت و برای انجام تست گرم به مترو قم می‌رود. 

مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت مترو اظهار کرد: از اوراق سال ۹۸ که باید در سال ۹۹ جذب می‌شد، در بانک رفاه مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان مانده بود که در اسفند سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان آن آزاد شد و ۱۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده و از طریق معاونت مالی و مدیرعامل بانک رفاه در تلاش هستیم تعیین تکلیف کنیم و امسال مابقی این رقم جذب شود. 

درستی گفت: اوراق مشارکت سال ۹۹، تقریبا همه آن جذب شده است و تنها مشکل ما در زمینه اوراق مشارکت سال ۹۸ است که هنوز ۱۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز