خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۰۰۶

کلنگ ساختمان مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران که سرمایه‌گذاری ایجاد زیرساخت‌های آن توسط یک حامی کارآفرین از بخش خصوصی کشور تأمین می‌شود، با حضور رئیس دانشگاه تهران به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، در مراسم کلنگ‌زنی مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، گفت: نیاز به ایجاد این مرکز توسعه‌ای از سال‌ها قبل در دانشگاه تهران و دانشکده مدیریت مطرح بود تا در زمینه استعدادیابی دانشجویانی که استعداد فعالیت‌های کارآفرینانه و راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکارها را دارند، فعالیت کند.

وی افزود: مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دانشجویانی که دارای استعداد راه‌اندازی کسب‌وکارها هستند، ضمن برخورداری از آموزش‌های تئوریک، ارتباطات ویژه‌ای را با محیط کسب‌وکار در کشور برقرار کنند؛ یعنی آموزش‌های تئوریک و مهارت‌های عملی کسب‌وکارهای کارآفرینانه را به طور توأمان فرا گیرند.

رئیس دانشگاه تهران، هدف دیگر مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران را تقویت مهارت‌های کارآفرینانه و مهارت‌های رهبری مدیران موجود در کسب‌وکارها دانست و افزود: دانش مدیریت، دانشی عملگرا است و باید تئوری با عمل و هنر آمیخته شود تا به کار آید. یکی از مأموریت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، برگزاری دوره برای مدیران کسب‌وکارها است تا با این دوره‌ها شاهد کارایی و اثربخشی بیشتری در کسب‌وکارهای موجود کشور باشیم.

طاهر روشندل اربطانی رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، در این مراسم بیان کرد: رخدادی که امروز شاهدش هستیم می‌تواند آغازگر تحولی شگرف در پیوند صنعت و دانشگاه باشد که حلقه‌ مفقوده‌ای در زمینه‌ پیشرفت و توسعه است.

وی افزود: علت شکست بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سازمانی ناشی از خطاهای تصمیم‌گیری است و این مرکز می‌تواند با برگزاری دوره‌های ویژه مدیریتی و رهبری، پایه‌گذار و محلی برای تربیت رهبران آینده کسب‌وکار باشد.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه ساخت و بهره‌برداری از مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار بین دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و دکتر مهدی فضلی، مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ امضا شد.

مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، لازمه دستیابی به اهداف توسعه‌ای کارآفرینان را وجود مراکزی مانند مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار استاد محمدکریم فضلی دانست و با اشاره به اینکه هفت درصد منابع خدادادی به ایران تعلق دارد، گفت: چنانچه این منابع به درستی استفاده شود، کارآفرینی و ثروت را واجد ارزش ویژه بدانیم و کارآفرینی در خدمت اشتغال باشد، قطعاً شاهد رشد فزاینده خواهیم بود.

فضلی در پایان اظهار امیدواری کرد این شجره طیبه که امروز بنیان نهاده می‌شود بتواند در آینده نه چندان دور به عنوان یکی از مراکز مطرح در ساخت رهبران کسب‌وکار کشور عزیزمان به بهترین نحو ممکن تجلی پیدا کند و بتواند در افزایش GDP و افزایش بهره‌وری در سطح کشور تاثیرات به‌سزایی داشته باشد و الگویی باشد که دیگران هم بتوانند از آن به‌خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز