خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز ملی روانشناس و مشاور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۴۴۵

رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز ملی روانشناس و مشاور پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به شرح ذیل است؛

به نام خدا 


آن گونه که یاری می‌کنی، یاری می‌شوی 

امیرمؤمنان علی (ع)


در جوامع امروزی بهزیستی روانشناختی افراد یکی از پشتوانه های ملی و از اهم شاخص های توسعه یافتگی پذیرفته شده و انسان سالم، محور توسعه پایدار تلقی می گردد. احساس بهروزی روانی، اجتماعی موضوعی سیستماتیک و فرابخشی بوده و مستلزم همکاری، همیاری و هم افزایی مجدانه و مسئولانه، مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری عمومی و گسترده آحاد جامعه، نهادها و دستگاه ها بوده و شامل تامین رفاه و بهزیستی در ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی می باشد. توجه به بعد اجتماعی و روانی سلامت نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شادابی و نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت مولفه های مسئولیت های اجتماعی و رشد و کمال انسان و جامعه سالم ایفا می نماید.  
در این میان علم روانشناسی و خدمات مشاوره ای و روانشناختی مشاوره در نظام سلامت کشور، مراقبت از کیان خانواده ‌ها، ارتقاء کیفیت زندگی، آرامش و امنیت روانی اجتماعی آحاد جامعه نقش و جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.  
به نظر می رسد برای پیشبرد مداخلات و برنامه های روانی، اجتماعی علاوه بر برنامه ریزی های معمول و آینده پژوهی فعالیت‌ها، توجه به دو موضوع تعاملات نظام مند، مستمر و پیشگیرانه مجموعه ‌ها، نهادها، انجمن‌ها و موسسات تخصصی و سرمایه های اجتماعی در حرف یاورانه و دیگری اقدامات مبتنی بر اقلیم، فرهنگ و ارزش های حاکم بر جامعه حائز اهمیت ویژه است که امید می رود در برنامه های بیش از پیش محور عمل قرار گیرد.
ضمن تبریک و گرامیداشت "روز ملی روانشناس و مشاور (۹ اردیبهشت ماه) " از زحمات و تلاش های روانشناسان و مشاوران در سراسر کشور بالاحض در سازمان بهزیستی کشور که در مراکز مختلف حضوری و غیرحضوری همواره پاسخگوی فوریت ها و نیازهای روانشناختی مردم به ویژه در شرایط همه گیری بیماری کرونا و به تبع آن بروز چالش‌های روانشناختی بوده و در تمامی این دوران به عنوان نیروی اصلی نظام سلامت روان در تعاملی مستقیم و مداوم با افراد جامعه برای کاهش آلام و فشارهای روانی ناشی از این شرایط و در راستای تهذیب خویش و تعالی اجتماع مجاهدت نموده اند قدرانی می نمایم.  
امیدوارم به لطف خداوند رحمان و با تداوم و استقرار اینگونه تلاش ها شاهد تثبیت، رشد و بالندگی شاخص های سلامت روانی، اجتماعی در سطح کشور اسلامی مان باشیم.

علی محمـد قادری
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز