خبرگزاری کار ایران

امانی:

درخواست از شهرداری برای بررسی آخرین وضعیت مصوبه ساماندهی کارگران فصلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۱۳۳

عضو شورای شهر تهران از شهرداری درخواست کرد تا شهرداری آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی را بررسی و به شورای شهر ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جریان شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به روز جهانی کارگر گفت: در سال ۸۷, شورای سوم مصوبه ای تحت عنوان ساماندهی کارگران فصلی شهر تهران را به تصویب رساند.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که در دهه ۹۰ احتمالا افزایش هم یافته، کارگرانی که از روستاها و شهرهای دور و شهرستان ها برای کارهای یدی و عمدتا ساختمانی به تهران می آیند به دلیل اینکه متولی خاصی در شهر تهران نداشتند، محل اسکان مشخصی نداشتند، خدماتی که باید به آنها ارایه شود حداقلی بوده و در آن زمان ارایه نمی شد.

امانی گفت: با طرح بسیار خوبی که در شورای سوم مطرح شد تحت عنوان «ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی در شهر تهران» این طرح تصویب و به شهرداری ابلاغ شد. همچنین پیش بینی شد سامانه ای در شهرداری راه اندازی و کارگران در آن ثبت نام کنند و کارت شناسایی برای آنها صادر شود و مراکز اسکان کارگری برای آنها ایجاد و بیمه آنها با هماهنگی وزارت وقت کار حل و فصل شود و ستادی متشکل از شهرداری تامین اجتماعی و همه دستگاه هایی که در این زمینه مسئول هستند تشکیل شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: تا سال ۹۶ سامانه ای هم در حوزه رفاه و خدمات اجتماعی راه اندازی و ۱۲ هزار کارگر در آن ثبت نام کردند اما از سال ۹۶ به بعد دیگر ردپایی از اقدامات شهرداری در این زمینه ندیدیم. کمیسیون اصلی این طرح کمیسیون اجتماعی بوده و دبیرخانه آن در این حوزه راه اندازی و دو نفر از معاونینی در آن عضو بودند.

 امانی درخواست کرد: از معاون اجتماعی و معاونت ها خواهش می کنم آخرین وضعیت این طرح را بررسی کنند و آنرا به روز رسانی کنند و می تواند به نابسامانی که در سطح مناطق با حضور کارگران فصلی شاهد هستیم کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز