خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

ضرورت توجه ویژه دولت به تامین اعتبار برای ساخت و تکمیل زندان‌های نیمه‌تمام/ "طبقه‌بندی کامل زندانیان" در گرو اتمام پروژه‌های ناتمام است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۷۸۵

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بر ضرورت توجه ویژه دولت به تامین اعتبار برای ساخت و تکمیل زندان‌های نیمه‌تمام تاکید کرد.

«غلامعلی محمدی» رئیس سازمان زندان‌هاو اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جابجایی ساختمان زندان‌ها از مرکز شهرها گفت: در رابطه با موضوع انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها شاید به این دلیل این موضوع مطرح شده است. زمانی که این زندان‌ها ساخته شده بود در حاشیه شهرها قرار داشت اما به لحاظ وسعت و توسعه شهرها در حال حاضر خیلی از زندان‌های ما در مراکز شهرها قرار گرفته‌اند. 

وی ادامه داد: این موضوع آسیب‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است و به همین جهت قانون‌گذار موضوع انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها را مورد تصویب قرار داده است. مکانیزم‌هایی را برای این موضوع نیز قرار داده است از جمله مواردی که در ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرده است. 

رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: البته اجرای این قانون مستلزم فرآیندها و تشریفات اداری است که از آن طریق سازمان زندان‌ها باید نسبت به مولدسازی و فروش زندان‌ها و واریز وجه آن به خزانه و بعد هم ساخت زندان‌های جدید اقدام کند. این فرآیندها و تشریفات قانونی بعضا سبب کندی این کار شده است. 

محمدی با بیان اینکه ما در این زمینه پیشنهاداتی را ارائه کرده‌ایم، گفت: پیشنهاد ما این است که به صورت خرجی و جمعی و نیز همکاری با سازمان برنامه و بودجه این مهم را انجام دهیم. ما مترصد این هستیم که پیشنهاد خودمان را در قانون برنامه هفتم توسعه که در سال جاری درحال تدوین است ارائه دهیم. براساس این طرح یک فرآیند کوتاهی را سازمان برای تحقق انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها طی خواهد کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که در همه استان‌ها نیازی به انتقال زندان به خارج از شهرها است، گفت: خیر، این اقدام نسبت به زندان‌هایی که در مرکز شهرها قرار گرفته‌اند انجام می‌شود. بسیاری از زندان‌های ما خارج از شهرها هستند و مشکلاتی را برای شهروندان ندارند. در واقع جابجایی زندان‌ها شامل آن دسته از زندان‌هایی است که دقیقا در مراکز شهرها قرار گرفته‌اند و امیدواریم بتوانیم با قدمی که با همیاری و همکاری دولت و مجلس برداشته خواهد شد در جهت انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها یک قدم اساسی و مهمی را در این دوره تحول و تعالی زندان‌ها برداریم. 

رییس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بودجه این سازمان گفت: یکی از مشکلاتی را که سازمان زندان‌ها با آن مواجه است بحث مشکلاتی است که در بخش‌های مربوط به اعتبارات داریم. این موارد در خصوص ساخت پروژه‌های در دست اقدام و تعمیر و تجهیز زندان‌ها است چراکه ساختمان‌های زندان‌ها نسبت به سایر ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی زودتر مستهلک می‌شود و بیشتر نیازمند این است که هزینه‌ها و اعتبارات مربوط به تعمیر و تجهیز به آن‌ها اختصاص داده شود. 

محمدی خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت محترم به ویژه سازمان برنامه و بودجه این است که در بخش مربوط به اعتبارات جهت ساخت پروژه‌های نیمه تمام برای آن دسته از زندان‌هایی که بخشی از پیشرفت فیزیکی آن‌ها انجام شده است و نیازمند اعتبارات دولتی برای تکمیل است، توجه کنند. اگر ما بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام‌مان را تمام کنیم بسیار می‌تواند در تحقق طبقه‌بندی زندانیان در زندان‌های فعلی موثر باشد. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر اعتبارات مورد نیاز ما در بخش مربوط به تعمیرات و بخش‌های تاسیسات مکانیکی زندان‌ها از نکاتی است که همواره ذهن ما را مشغول به خود کرده است و در این بخش نیز امیدواریم که دولت محترم عنایت و توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
مونا رجبی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز