خبرگزاری کار ایران

جهانگیر خبرداد:

تشریح مشکلات قضایی اهالی محله خانی‌آباد/ مردم با اسناد عادی نمی‌توانند به حق و حقوق خود برسند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۳۴۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به مشکلات مردم محله خانی‌آباد گفت: بخشی از مشکلاتی که مردم دارند عمدتا مربوط به اسناد عادی است که در اختیار دارند و با این اسناد عادی نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به همراه معاونانش ظهر امروز در مسجد جامع خانی‌آباد با اهالی این منطقه دیدار و گفتگو کرد و در جریان مشکلات اهالی محل قرار گرفت.

اصغر جهانگیر در حاشیه  این دیدار گفت: در اجرای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر حضور مرتب همه مسئولان قوه در بین مردم، از هفته گذشته به همه همکاران خودمان در سراسر کشور در دادگستری‌ها اعلام کردیم. هر کدام از مدیران در چند مسجد شهر حضور پیدا کنند و بیشتر هم تاکید داشتیم این حضور در مناطقی باشد که بیشتر محروم و کم‌برخوردار هستند و حتی حاشیه‌ شهرها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروز هم در منطقه خانی‌آباد که یک منطقه کم برخوردار است حضور پیدا کردیم تا هم مشکلات مردم را بشنویم و هم ببینیم از منظر قضایی چه مشکلاتی دارند و چه نوع کمکی می‌توانیم به مردم بدهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه مردم استقبال خوبی از این دیدار مردمی داشتند، گفت: همه افرادی که مراجعه کردند از اقدام ریاست محترم قوه تشکر داشتند، همچنین برای مردم جالب بود که افرادی آمده‌اند که از نزدیک به حرف‌هایشان گوش دهند.

جهانگیر با اشاره به مشکلات اهالی خانی آباد گفت: عمدتا مشکلاتی که مردم دارند را به دو بخش می‌توان خلاصه کرد. بخشی از این مشکلات مربوط به اجرای احکام است. یعنی افرادی احکام را گرفته‌اند اما با کندی در اجرا مواجه هستند و احکام به موقع اجرا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیگر برگشت احکام به ضابطین است. یعنی دستوراتی که به ضابطین توسط مقامات قضایی داده می‌شود به دلیل اینکه ضابطین هم با تعدد پرونده‌ها مواجه هستند به موقع پیگیری لازم صورت نمی‌گیرد. تقاضای مردم این بود که حتی‌الامکان مواردی را که خود دادسراها و مجموعه‌های قضایی می‌توانند انجام دهند از ارجاع آن‌ها به ضابطین جلوگیری شود و صرفا در موارد ضروری موضوع به ضابطین اجرا شود چراکه باعث می‌شود اطاله دادسری کاهش پیدا می‌کند و مردم زودتر به حق و حقوق خود می‌رسند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از مواردی که مطرح شد و مشکلاتی که مردم دارند عمدتا مربوط به اسناد عادی است که در اختیار دارند و با این اسناد عادی نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند. یعنی چون اسناد عادی دارند نمی‌توانند وام دریافت کنند همچنین در فروش با مشکل مواجه هستند. تبدیل این اسناد به اسناد رسمی مستلزم پروسه خاصی است که نیازمند این است که سازمان ثبت احوال یک سری تسهیلات را برای این افراد فراهم کند. در این خصوص نیز درخواست‌های مردم اخذ شد.

وی ادامه داد: معمولا افرادی که در حاشیه‌ها هستند ممکن است ساخت و سازهایی داشته باشند که با مشکل همراه باشد ما نمی‌گوییم که باید خلاف قانون رفتار کنند اما در جایی که این امکان وجود دارد به افراد مساعدت شود تا بتوانند بنایی که دارند را با گرفتن اسناد رسمی به نحو احسن تبدیل کنند. راه‌هایی برای کمک به مردم را در این ملاقات‌ها تلاش می‌کنیم پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز